Els pirates de Mary Read!

Maleta ViatgeraAl llarg d’aquest curs l’ alumnat de 1r de l’escola l’Areny han pogut gaudir de diferents maletes que ens ha prestat el CRP (Centre de Recursos Pedagògics) de Cornellà, per acompañar i ampliar el treball del projecte de la classe: “Els pirates de Mary Read”, en relació amb l’eix de l’escola d’aquest any, “Les Dones del Món”.

Hem gaudit de la lectura dels contes de la maleta creada pel CRP “Ni pirates ni princeses” , els quals ens han ajudat a treballar el rol de gènere, el respecte per les persones encara que siguin de diferent sexe, així com a valorar per igual els esforços que fan les persones per aconseguir els seus reptes, sigui quin sigui el seu sexe.

Hem treballat la igualtat, l’empatia i el reconeixement de totes les persones per igual, donant lloc a converses d’opinions després de la lectura acurada de cada un dels contes de la maleta. Hem pogut compartir gustos i expressar sentiments que han fet enriquir la convivència del grup, així com ajudar a cohesionar-se i saber més els uns dels altres.

També hem gaudit de la maleta didàctica “La gran aventura del Nico i els seus amics”, plena de materials diversos i recursos que han reforçat i ampliat els nostre coneixements sobre el mar, el teatre, la lectura i la música.

Hem creat representacions a partir de les titelles grans amb peu, hem experimentat amb l’aigua i diferents materials que suren. També ens hem apropat al fons marí a partir dels animals del mar, cargols, petxines, etc.. Hem gaudit dels contes i les cançons de les diferents històries que formen el llibre, així com poder crear les nostres pròpies a partir dels decorats. Fins i tot hem pogut gaudir a les nostres mans d’un tresor de veritat!! Tota una experiència per aquests petits pirates.

El alumnes han treballat competències a nivell lingüístic, artístic i digital, però el més important, és que han gaudit amb la lectura, adquirint un bon hàbit lector i ampliant els seus coneixements, sempre des del propòsit de passar-ho bé.

Mireu el nostre projecte en imatges!