Ni princeses ni pirates: rols de gènere a infantil i primària

L’escola no pot evitar els missatges sexistes de la societat, però pot ensenyar a tindre arguments per compensar-ho.

Per educar nens i nenes en llibertat el professorat hem de ser conscients de com s’ensenya a ser una nena i com s’ensenya a ser un nen, dins i fora de l’escola, hem de reconèixer els prejudicis, els micromasclismes i les relacions de poder i jerarquia, per evitar els estereotips i les discriminacions basades en el sexe.

La maleta conté el llibre bàsic per al professorat: Ni princeses ni pirates, de Núria Solsona, que ens dona les claus per comprendre la construcció de les identitats sexuals i ens ofereix pautes d’allò que podem fer per canviar les situacions de discriminació.

La resta de material són contes: històries que permeten mostrar nous models de comportament i reflexionar al voltant dels mateixos, i relats per trencar estereotips i fomentar l’empatia i el respecte.