Expressart

Aquesta maleta conté el material necessari per treballar el projecte del MACBA adreçat als cicles d’Infantil i Primària. El projecte està concebut com a un conjunt de propostes didàctiques per fer a l’aula amb l’ajuda d’una sèrie de materials /objectes tridimensionals, imatges i textos guardats en una caixa.

L’objectiu principal és que tant els alumnes com els mestres gaudeixin de les obres i hi puguin establir un diàleg partint de la pròpia experiència i estimulant el respecte i l’interès per l’art com a mitjà d’expressió, joc, representació i experimentació. Un altre objectiu del projecte és que els infants prenguin consciència de la seva pròpia capacitat per expressar-se, i que la desenvolupin lliurement, bo i minimitzant imposicions i restriccions, en la mesura que sigui possible, i animant-los a utilitzar alguns dels elements o procediments que fan servir els artistes.

Les situacions d’ensenyament-aprenentatge que es proposen no estan lligades a una àrea de coneixement determinada. Si bé és cert que l’art contemporani és el punt de partida,els recursos que s’ofereixen es poden abordar des de múltiples vessants, tant pel que fa a conceptes com pel que fa a procediments.Es tracta de jugar i treballar al voltant d’obres i imatges, i a continuació de formalitzar idees, opinions i sentiments propis fent ús de qualsevol dels llenguatges a l’abast, incloent-hi els llenguatges artístics.

Expressart és un projecte que consta de dues parts: la primera part que és el treball a l’escola amb el material, i la segona és una visita al Museu.

Aquest material està en una caixa per facilitar el transport i pot utilitzar-se en servei de préstec als alumnes o formar part de la vostra biblioteca escolar durant un cert període de temps.

Per sol·licitar-la o demanar més informació, truqueu al Centre de Recursos Pedagògics del Baix Ebre.