Ràdios Escolars

REX promou l’ús de la ràdio com a eina pedagògica que facilita l’articulació d’espais curriculars amb la producció de continguts radiofònics. Els i les estudiants, mitjançant la seva paraula, expressada a través de l’emissora escolar, desenvolupen habilitats comunicatives orals i escrites, de pensament crític i creatives. A més, s’endinsen en el món de la cultura sonora, on consoliden facultats musicals i estètiques. Tot en un espai de diàleg, que estimula el desenvolupament d’una ciutadania participativa.

És una oportunitat per posar en comú, visibilitzar i potenciar les emissores escolars, locals i comunitàries que conformen un ric i divers entramat educomunicatiu. Una opció per compartir sabers, eines, metodologies, reptes i il·lusions que ens enfoquin a facilitar un aprenentatge significatiu per a l’alumnat i reforci el seu vincle amb l’entorn social.

Ràdios Escolars en Xarxa (REX), comença aglutinant 66 comunitats educatives i 8 ràdios locals i comunitàries.

Aquelles comunitats educatives que vulguin formar part de Ràdios Escolars en Xarxa i/o aquelles persones amb interès poden omplir el formulari, que trobaran a radiosescolarsenxarxa.org, per rebre el butlletí.

+[info]