Proves Cangur 2016

cangurDes del 2 de novembre al 18 de desembre de 2015 està obert el termini d’inscripció a les proves Cangur per a 4t d’ESO i Batxillerat.

La prova té format de joc-concurs, però el seu autèntic objectiu és que els alumnes participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics. Aquestes “altres matemàtiques” també les podeu practicar, durant el curs, a partir de proves model que es poden consultar al web del Cangur.

Pensem que la participació en aquesta prova pot ser una bona oportunitat per introduir a l’aula unes matemàtiques diferents a les habituals i treballar, de forma lúdica i innovadora, aspectes referents a les competències associades a la resolució de problemes.

Des de l’any 1996 es realitza a Catalunya la prova Cangur, una activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual n’és membre la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) que, per aquesta raó, és l’entitat titular del Cangur en llengua catalana. Aquesta prova, al nostre territori, havia estat adreçada fins ara als cursos finals d’ESO i al Batxillerat. I l’any passat es va ampliar a l’alumnat de 5è i 6è de Primària. Per tenir una idea de la participació en la prova de l’any passat van participar més de 40.000 alumnes (i quasi 19.000 van ser de primària). Enguany la SCM, amb el suport del Departament d’Ensenyament i de la Fundació CELLEX, vol completar l’ampliació amb la participació al concurs de l’alumnat de 1r i 2n d’ESO .

Podeu trobar tota la informació sobre les proves cangur a la web:  www.cangur.org

Us animem a participar-hi!