PROJECTE CONNECTEM

L’Escola El Temple de Tortosa va presentar el Projecte Connectem el passat dissabte 17 de setembre a la II Jornada TAC 0-8, organitzada per la UAB i el Departament d’Ensenyament. La trobada, celebrada al campus de la universitat i dirigida a mestres d’infantil i primària, tenia com a objectiu incentivar l’ús de les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC) en els processos educatius dels infants de 0 a 8 anys.

El projecte CONNECTEM es basa en la introducció dels dispositius mòbils com a eina d’aprenentatge a Educació Infantil, partint de la col·laboració entre els grans i els petits de l’escola. Són els alumnes de 5è els que s’inicien en l’ús de les tauletes interactives i després les presenten als d’educació infantil per realitzar activitats conjuntes. Tant el títol del projecte com els rols dels participants han estat escollits pels propis alumnes. Així, els grans de 5è esdevenen JEDIS (guies, mestres) i els petits d’infantil són els PADAWANS (aprenents), seguint el paper d’aquests personatges a la coneguda saga cinematogràfica de “La Guerra de les Galàxies”.

A banda de la presentació del projecte, que va rebre una gran acollida per part dels prop de 400 docents que van assistir a la jornada, els mestres de l’Escola El Temple també van participar en diversos tallers d’intercanvi d’experiències relacionades amb la robòtica educativa i els dispositius mòbils.