Projecte “Anymore”

Un videoclip creat com a projecte d’innovació entre alumnat de tres centres d’ensenyament públics de les Terres de l’Ebre: Institut Dertosa i Institut de l’Ebre a Tortosa i Sòl-de-Riu a Alcanar.

L’alumnat de l’Institut Dertosa ha creat la lletra i melodia de la cançó “Anymore”, que al seu torn ha estat enregistrada per l’alumnat del CFGM de Vídeo, Discjòquei i So de l’Institut  Sòl-de-Riu d’Alcanar. Posteriorment, l’alumnat de Batxillerat de l’Institut Dertosa ha creat també una dansa coreografia que ha sigut enregistrada al plató de l’Institut de l’Ebre per l’alumnat de CFGS de Realització d’Audiovisuals i Espectacles que finalment també l’ha editat i masteritzat.

És, per tant, una mostra de creació artística i cultural del nostre territori duta a terme per alumnat d’escoles públiques i un exemple d’Innovació educativa.

El videoclip “ANYMORE” no és només una producció artística, sinó també un exemple de com les institucions educatives poden fomentar la creativitat i la col·laboració entre els estudiants.

És un projecte pioner que combina diferents àrees d’aprenentatge, des de la composició musical fins a la producció audiovisual, mostrant una nova manera d’enfocar l’educació a través de l’art i la cultura.

La col·laboració entre tres escoles públiques de les Terres de l’Ebre posa de manifest la importància de treballar de manera interdisciplinària. El fet que l’alumnat de diferents àmbits d’estudi hagi contribuït en diferents etapes de la creació del videoclip reflecteix la riquesa que pot aportar la diversitat de coneixements i habilitats en un projecte artístic.

“ANYMORE” és també un testimoni de la riquesa cultural de les Terres de l’Ebre. La participació d’estudiants locals en tot el procés de creació ressalta el talent i la creativitat que hi ha en aquesta comunitat.

Aquest projecte ofereix als estudiants l’oportunitat de posar en pràctica habilitats creatives i tècniques en un context real i col·laboratiu. Des de la composició musical fins a la coreografia i l’edició de vídeo, els participants han pogut desenvolupar diferents àmbits artístics i adquirir experiència pràctica.

La creació conjunta d’un projecte artístic com “ANYMORE” fomenta la cohesió social i l’esperit de comunitat entre els estudiants i les escoles participants. A través de la col·laboració i el treball en equip, s’han creat llaços forts que van més enllà de les aules, contribuint a construir una comunitat educativa més unida i solidària.

Amb aquests punts destacats, el videoclip “ANYMORE” no només és una producció artística, sinó també un exemple inspirador de com la col·laboració i la creativitat poden enriquir tant l’educació com la cultura al nostre territori.

Videoclip Anymore: https://youtu.be/OyyEPdMuZsA

Anymore Making Of: https://youtu.be/4OQQmSLM26Y