Tenim la paraula!
Objectius
Millorar la didà ctica de la llengua oral i incrementar les activitats orals acadèmiques i escolars.
Promoure la reflexió i la consciència del professorat sobre l’ús professional de la llengua oral: model lingüÃstic, dinamitzador i corrector.
Promoure activitats de col·laboració amb l’entorn que incrementin les oportunitats d’ús oral de les llengües
Fase 1. Anà lisi d’activitats/Creació de la xarxa de centres al SE. 2019-2020
• 3 plenaris territorials
Sessions de treball amb els centres participants per compartir…
1.Orientacions i criteris per seleccionar dues activitats.
2.Orientacions per analitzar i documentar l’activitat.
3.Criteris per atendre tot l’alumnat i orientacions d’avaluació.
• Treball al centre i assessorament
Per reflexionar sobre l’activitat seleccionada.
Acompanyament i assessorament per ajudar a concretar, a analitzar i a documentar l’experiència.
• Treball al centre
El treball realitzat i el producte que derivat de la reflexió es comparteix amb tot el claustre i es documenta.
• Plenari territorial 4
Organització d’una jornada d’intercanvi d’experiències dels centres del grup de treball territorial.
Fase 2. Reflexió interna al centre/Visites entre els centres. 2020-2021
• 2 Plenaris territorials
Sessions de treball amb els centres participants.
1.Presentació de la 2a fase del programa. Orientacions per transferir els punts forts de l’activitat treballada el curs anterior a altres activitats del centre.
2.Orientacions i criteris per transferir l’activitat a les altres llengües curriculars.
• Treball al centre
El treball realitzat i el producte que es deriva de la reflexió duta a terme es posa en comú i es comparteix amb tot el claustre i es documenta.
• Visites pedagògiques
Per aprofundir en el coneixement de les prà ctiques presentades.
Per incorporar alguna de les activitats compartides de la primera fase (o punts forts).
• Plenari territorial 3
Organització d’una jornada d’intercanvia d’experiències.
Procés de treball del centre.
Transferència a les altres llengües curriculars.
La progressió d’una activitat en els diferents nivells.
El treball compartit en les visites.
Incorporació d’acords al centre.
Fase 3. Preparació d’una activitat conjunta. 2021-2022
• Plenaris
1. Disseny de l’actuació conjunta.
2. Seguiment de l’aplicació.
3. Anà lisi i reflexió sobre l’activitat.
Dels plenaris, se’n derivarà una tasca de centre.
• Activitat de llengua oral de zona
Disseny, elaboració i aplicació d’una activitat.
Participació de tots els centres del grup.
Integració dels aprenentatges adquirits en les tres fases de desenvolupament del treball en xarxa.
• Treball al centre
Expandeix el que ha fet.
Aplica el que ha vist.
Documenta (acords de centre).
FORMACIÓ FASE 1
Activitats de comunicació oral 1
Assistents: mÃnim 2 docents de cada centre, que apliquin activitats de comunicació oral (mà xim 4)
Nombre d’hores: 30h. Inclouen: plenaris, assessorament al centre, treball personal i treball al centre.
Requisits de certificació:
Assistència al 80% de les hores presencials.
Presentació d’una activitat documentada que incorpori la reflexió i anà lisi derivada de la formació amb evidències d’aplicació a l’aula.
Participació a la Jornada de presentació d’experiències
Calendari de les sessions presencials:
Plenari 1: 21 de gener de 2020
Lloc de realització: Servei Educatiu del Baix Ebre
Horari:Â 17 a 19 h.