Programa “Ara Escric”

ara_escricAquest curs escolar 15-16 el Departament d’Ensenyament inicia el Programa “Ara Escric”, amb un seguit d’actuacions adreçades a equips de centres dels diferents nivells educatius.

Tres cicles de conferències:

• 6 conferències per al professorat d’EI i CI
  • 6 conferències per al professorat de CM i CS
  • 6 conferències per alprofessorat d’ESO

Els objectius d’aquestes són:

• Divulgar elements clau relacionats amb la didàctica i l’aprenentatge de l’escriptura.
  • Aprofundir en la competència comunicativa a través del coneixement de les competències i dels components curriculars relacionats amb l’expressió escrita.
  • Aportar elements per a la coordinació entre els diferents nivells, cicles i departaments orientats a la millora de la coherència pedagògica i dels resultats dels alumnes.
  • Generar processos de reflexió personals, que permetin analitzar i comprendre els continguts de les sessions a partir de l’experiència de la pròpia escriptura (de cada docent).

Aquest cicle de conferències formen un conjunt. Tot i que cada conferència tracta un tema, no estan concebudes perquè s’hi pugui assistir de manera aïllada. El contingut de les conferències dels diferents cicles garanteixen la continuïtat i la progressió de l’ensenyament i de l’aprenentatge de l’escriptura.

Els equips de centre, es recomana que el formenprofessionals amb les indicacions següents:

• Professorat d’EI i CI: Coordinador d’EI, coordinador de CI i cap d’estudis.
  • Professorat de CM i CS: Coordinador de CM, coordinador de CS i cap d’estudis.
  • Professorat d’ESO: Coordinador d’equip docent, coordinador pedagògic i cap de departament de llengua.

La inscripció s’ha de fer via XTEC, apartat formació, i el període és de l’1 al 31 de desembre i amb els codis següents:

• Mestres d’EI i CI: 8000180555: “Ara escric. L’aprenentatge inicial de l’escriptura”.
    • Lloc: Serveis Territorials, sala d’actes, en horari de les 17:30 a les 19:30.
    • Dates: dimecres, 17 i 24 de febrer, 2 i16 de març, 6 i 13 d’abril.
  • Mestres de CM i CS: 8000190555: “Ara escric. L’aprenentatge de l’escriptura a primària”.
    • Lloc: Serveis Territorials, sala d’actes, en horari de les 17:30 a les 19:30.
    • Dates: dilluns, 18 de gener, 1 i 22 de febrer, 7 de març i 11 i 25 d’abril.
  • Professorat d’ESO: 8000200555: “Ara escric. L’aprenentatge de l’escriptura a secundària”.
    • Lloc: Serveis Territorials, sala d’actes, en horari de les 17:30 a les 19:30.
    • Dates: dimarts, 2 i 16 de febrer, 1 i 15 de març i 5 i 19 d’abril.

Hi ha la previsió de repetir-les el curs 2016-2017 i, si s’escau, el 2017-2018.

Qualsevol dubte, us podeu adreçar a la secció de Serveis Educatius i Formació Permanent dels Serveis Territorials (Nuria Estrada) o enviar un correu a serveis_edu_teb.ensenyament@gencat.cat