Nou Currículum

En el web El nou currículum trobareu un recull dels principals decrets, infografies i idees clau de cada etapa educativa, així com una selecció de recursos i preguntes més freqüents per implementar els nous canvis curriculars.

Educació infantil . El currículum de l’educació infantil integra el primer i el segon cicle en una sola etapa educativa amb identitat pròpia. És un currículum que posa en el centre de totes les decisions a l’infant i al desenvolupament de les seves capacitats. Que el reconeix com el protagonista del seu propi aprenentatge i del grup al qual pertany i que respecta i s’adapta a la forma globalitzada de desenvolupar-se i aprendre dels infants. Un currículum que prioritza el benestar, el gaudi i l’aprenentatge. Que genera contextos educatius basats en situacions amb sentit, funcionals, significatives i contextualitzades, des del respecte als diferents ritmes i a la sensibilitat de l’etapa.

Educació bàsica. Inclou les etapes de Primària, Secundària i Cicles formatius de grau bàsic. El currículum de l’educació bàsica es conforma com un instrument del model educatiu per aconseguir una societat més justa i democràtica, cohesionada, inclusiva que contempli totes les persones i on sigui possible la igualtat d’oportunitats i la igualtat real i efectiva. Una societat fonamentada en una ciutadania crítica, activa i constructiva, que doni resposta a les aspiracions personals i col·lectives, sostenible, digitalitzada, més equitativa, més verda, més feminista, més cohesionada, sense desigualtats socioeconòmiques i més democràtica.

Batxillerat. El currículum del batxillerat promou el desplegament del projecte de vida personal, acadèmic i professional dels i de les joves procurant el seu èxit educatiu, i ha de facilitar l’accés a processos formatius posteriors i a l’aprenentatge al llarg de la vida. Dona continuïtat al currículum de l’educació bàsica com a instrument del sistema educatiu per assolir una societat fonamentada en una ciutadania crítica, activa i constructiva, que doni resposta a les aspiracions personals i col·lectives en un context plurilingüe i pluricultural, sostenible, digitalitzat, més equitatiu, més verd, més feminista i més democràtic.

Preguntes respostes, a partir de totes les preguntes rebudes en les sessions territorials amb direccions

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>