Marató Donació de Sang

La participació dels centres educatius en la mataró 2018 es pot fer mitjançant una d’aquestes dues activitats:
Escola d’herois
Es tracta d’un projecte senzill, pràctic, una petita oportunitat de fer una acció conjunta entre professors, alumnes i pares que pretén:
Conscienciar sobre la importància de la donació de sang tant a pares, alumnes i professors.
Donar a conèixer el procediment de la donació de sang i familiaritzar l’acció entre pares, alumnes i professors.
Fomentar la concepció de donació de sang com a hàbit entre pares, alumnes i professors.
Formar i conscienciar a futurs donant de sang.
Treballar els valors presents en la donació de sang.
Informar sobre la Marató de donació de sang de la ciutat.
Aconseguir nous èxits de donació de sang al municipi.

El projecte es compon de diferents materials i accions adreçats a cada nivell educatiu i cada escola escull entre:
Material a classe.
Alternativa 2.0
Alternativa visita a la Marató.

Projecte APS Donació de sang i educació per a la ciutadania
Les escoles participen en la marató amb el programa APS.
El Projecte APS Donació de sang i educació per a la ciutadania es planteja els objectius següents:
1. Impulsar una línia d’accions de donació de sang a través dels centres educatius i que incideixi sobre les famílies i l’entorn social.
2. Conduir una experiència en la que els nois i les noies siguin protagonistes dinamitzant en el seu entorn una campanya de donació de sang i realitzant els aprenentatges científics, cívics, socials i publicitaris que cada cas s’acordi.
3. Crear una xarxa d’escoles amigues del Banc de Sang i alhora d’entitats educatives no formals.
4. Generar una experiència educativa que, a més d’impulsar l’increment de les donacions, faci conscients als infants i joves de la transcendència de la donació de sang, desenvolupi el sentit que suposa aquesta acció, i faci més transparent i coneguda la tasca del Banc de sang.

La proposta educativa APS aplicada a la promoció de la donació de sang comporta:
Donar una formació científico-mèdica, de comunicació i de valors. Aquesta s’ha realitzat mitjançant una participació activa dels qui reben els continguts conceptuals del projecte.
Preparar el servei, aquesta és determinant per a l’acció. S’han decidit les accions a dur a terme: escollir una frase i utilitzar-la per animar al seu entorn a donar sang posant-la a cartells i “flyers” per repartir; redactar cartes que es difonguin per convidar a l’entorn a participar; o preparar entrevistes perquè el dia del servei es pugui fer un bon reportatge del que succeeixi al llarg de la jornada, i així tenir un bon recull del que s’està fent.
Executar el servei. Els xiquets i joves fan la difusió prèvia i la del dia de la donació de sang. Realitzen les accions que havien concretat en la fase anterior.

Calendari:
Formació: Entre els dies 5 i 9 de març.
Recollida de les produccions: fins al 3 d’abril
Retorn dels materials editats: a partir del dia 17 d’abril