La ciència en 1a persona

El Departament d’Ensenyament, conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, dins de la Setmana de la Ciència 2018 que se celebra del 9 al 18 de novembre de 2018, promou el Dia de la ciència a les escoles amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. Per facilitar la participació dels centres en aquesta setmana s’organitzen diverses activitats.

S’han planificat més d’un centenar de xerrades-col·loqui a tot el territori adreçades a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat. Aquestes sessions van a càrrec d’investigadors i d’investigadores que expliquen la seva tasca, tant des del vessant del treball científic com humà. S’han organitzat en l’àmbit de cada Servei Educatiu de Zona.

Aquest any la xerrada al Baix Ebre es realitzarà el 7 de novembre a les 11.30h a l’Institut Dertosa i anirà a càrrec del doctor Juan José Curto, Científic Titular del CSIC. Professor Titular de la URL.
El títol de la xerrada és L’Observatori de l’Ebre a l’Antàrtida, 20 anys en el silenci blanc.