Formació MRP

Formació dirigida a profesionals del món educatiu que vulguin introduir-se en les bases de l’Educació Viva i Activa i en l’Acompanyament Emocional a l’escola.
Al llarg de tres sessions farem un recorregut per aproximar-nos a la mirada de l’Educació Viva i Activa: les seves bases, l’Acompanyament Emocional i els ambient i materials.
El curs s’abordarà des de la teoria, des dels exemples pràctics d’una escola viva i activa, i des del sentir i viure experiències pròpies d’aquesta mirada educativa.
CONTINGUTS
MÒDUL I: BASES DE L’EDUCACIÓ VIVA I ACTIVA
– Aproximació a les bases de l’educació viva i activa en relació a aspectes metodològics.
– L’infant com a impuls dinàmic de coneixement. Característiques del desenvolupament 0-12.
– Aprenentatge autònom i respectuós.
– Aprenentatge amb emoció.
– Acompanyament i presència de l’adult en els processos de vida de l’infant.
En tot el moment anirem fent referències al currículum, l’avaluació i la documentació com a marcs de treball, entenent-los com a eines clau de reflexió educativa.
MÒDUL II: ACOMPANYAMENT EMOCIONAL
– L’acompanyament emocional dels infants i el projecte pedagògic del Centre.
– L’emoció com a procés transversal a tots els processos de vida dels nens i les nenes.
– Les Emocions Bàsiques i el seu acompanyament. Recursos i estratègies per a l’acompanyament de l’alegria, la tristesa, la por i la ràbia.
– Les emocions de l’adult que acompanya. Què fem amb les nostres pròpies emocions? Com les posem en joc en la relació amb els infants?
MÒDUL III: AMBIENTS I MATERIALS
– Aproximació a aspectes relacionats amb el disseny i creació d’ambients d’aprenentatge a les escoles d’educació viva i activa, a partir de la visita als ambients preparats d’infantil i primària de l’escola Congrés-Indians.
– Aproximació i exploració de materials de diverses metodologies adaptats a una escola d’Educació Viva i activa (Montessori, Waldorf, Educació Creadora…). Materials que afavoreixen l’aprenentatge a partir de l’experimentació i la manipulació i faciliten el pas cap a l’abstracció, que són coherents amb el moment evolutiu de l’infant, i que donen resposta al currículum.
Aquest mòdul s’adequarà a les característiques del grup i a les seves demandes, per tal d’ajustar-nos a les seves necessitats.
Sessions:
20/gener – Bases de l’Educació Viva i Activa (Tortosa)
17/febrer – Acompanyament Emocional a l’escola (Tortosa)
7/abril – Ambients i materials (Escola Congrés Indians – Bcn)
Horari: 10 – 19h
Lloc: Complex educatiu Sant Llàtzer (Carrer d’en Rubí, 13. Tortosa, Tarragona)
EQUIP:
Verónica Antón – Psicòloga. Psicomotricista. Formadora de mestres i assessora d’escoles en
innovació pedagògica i Acompanyament Emocional.
Gemma Noguera – Mestra d’Educació Infantil i psicomotricista a l’escola Congrés-Indians.
Formada en Pedagogia Montessori 0-6 anys i en Educació Creadora. S’ha enriquit de diferents
projectes i línies pedagògiques: Pistoia a Itàlia, León Dormido a Equador, Antzuola, Segni
Mossi, etc.
Lluna Sepulcre – Mestra d’Educació Infantil i primària. Psicomotricista. Actualment
coordinadora de primària de l’escola Congrés Indians.
Formada en diversos projectes i línies pedagògiques d’ Espanya i de l’estranger (Antzuola,
León Dormido en Equador, etc.)