Formació

#EncesaEmocional, com activar les ganes d’aprendre a l’FP.
Curs Telemàtic amb certificació de 15 hores
Aquesta activitat forma part de les actuacions destinades a la formació, perfeccionament i mobilitat del professorat de formació professional, finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu, per la qual cosa es farà constar aquest finançament en les actuacions que se’n derivin.
Fidels a l’esperit de l’aprenentatge actiu el curs farà viure de manera experiencial, als docents participants, l’aprenentatge centrat en l’estudiant. Inspirats en las fases dels cicles d’#EncesaEmocional de millora de la pràctica docent, posarem en joc eines i estratègies que serveixen per treballar de manera pràctica a l’aula l’aprenentatge actiu.
Sessions síncrones via Google Meet del 30 d’octubre al 20 de novembre i sessions asíncrones via Google Classroom del 30 d’octubre al 10 de desembre.

Objectius:
Generar espais on compartir estratègies i eines de treball útils pel disseny d’experiències d’aprenentatge actiu que siguin d’aplicació real, tant pels docents i centres que s’estan iniciant a la filosofia de l’aprenentatge actiu com pels que ja estan treballant en entorns ABP o APS. Sempre amb la voluntat de presentar eines i estratègies clau i rellevants pel treball en ABP.
El disseny de les dinàmiques de treball fa que siguin benvinguts diferents nivells de coneixença i expertesa en l’aprenentatge actiu. Per definició, els equips d’aprenentatge s’apoderaran del seu propi procés i, per tant, acabaran de dotar de contingut al curs ells mateixos.
Continguts:
Treballarem de manera síncrona i asíncrona. Ens ha de servir per compartir, descobrir, conèixer, investigar i donar resposta a:
Sessions síncrones
Webinar 1:
Píndola 1  (Per què?): Per què estem a l’aula? Què ens empeny a actuar?
Webinar 2:
Píndola 2 (Què?): Quins objectius volem aconseguir a l’aula?
Webinar 3:
Píndola 3 (Com?): Fem dissenys enfocats en els objectius?
Webinar 4
Píndola 4 (Acció!): Funciona a l’aula?
Píndola 5 (Revisió): Podem millorar?
Sessions asíncrones:
El treball asíncron permet ampliar els continguts de les sessions síncrones creant un conjunt un dossier d’evidències dels aprenentatges i l’experiència viscuda.
Dates:
Sessions síncrones via Google Meet:
– Divendres 30 d’Octubre de 16:00 a 17:30 h
– Divendres 6 de Novembre de 16:00 a 17:30 h
– Divendres 13 de Novembre de 16:00 a 17:30 h
– Divendres 20 de Novembre de 16:00 a 17:30 h
Sessions asíncrones via Google Classroom:
– Del 30 d’Octubre fins al 10 de Desembre de 2020
Observacions:
Professorat de CFGM i CFGS.
30 places que s’adjudicaran per estricte ordre d’inscripció i prioritzant el professorat de cicles formatius dels serveis territorials de Terres de l’Ebre.
En cas de quedar places vacants s’assignaran al professorat de fora  del servei territorial de Terres de l’Ebre.
Uns dies abans rebreu un missatge al vostre correu electrònic (el que consta a la base de dades del Departament Educació) amb les instruccions que heu de seguir.
Formadors:
Fran Arrébola Concejero i  Antonio Domingo Alonso
Lloc: Curs a distància
Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 0007950021)

Com treballar en els cicles formatius per projectes. Metodologia ABP a l’ FP
Curs Telemàtic amb certificació de 30 hores
Aquesta activitat forma part de les actuacions destinades a la formació, perfeccionament i mobilitat del professorat de formació professional, finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu, per la qual cosa es farà constar aquest finançament en les actuacions que se’n derivin.
L’activitat està prevista per donar eines al professorat de formació professional per tal de poder implementar en el seu propi centre tot o part d’un cicle en aprenentatges basats en projectes.
Les sessions de videoconferència es realitzaran mitjançant l’aplicació Google Meet.
El material del curs estarà recollit mitjançant l’aplicació Google classroom.

Objectius:
Explicar l’organització i el disseny de tot un cicle per projectes.
Explicar l’organització i el disseny de projectes intermodular als CF
Al finalitzar la formació, els assistents, han de tenir una proposta dels projectes a realitzar durant el 1r curs i tenir redactat el primer projecte
Continguts:

  • BLOC 0: Espai de reflexió
  • BLOC 1: Curs de Fotografia
  • BLOC 2: La Quiniela i la planificació dels projectes
  • BLOC 3: El Projecte
  • BLOC 4: El seguiment dels projectes
  • BLOC 5: L’avaluació
  • BLOC 6: Els documents de gestió

El curs consta de 10 activitats obligatòries i 4 preguntes de reflexió
Hi ha planificades 4 trobades online. Aquestes trobades seran a traves del Meet Google i l’objectiu és explicar el nou bloc i aclarir dubtes de l’anterior.
Dates:
Sessions sincròniques presencials mitjançant videoconferència:
16, 23 i 30 de novembre
14 de desembre
Horari: de 16:00h a 17:30h
Observacions:
Professorat de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior que hagi començat o estigui interessat en realitzat una part o tot el cicle en metodologia ABP.
30 places que s’adjudicaran per estricte ordre d’inscripció i prioritzant el professorat de cicles formatius dels serveis territorials de Terres de l’Ebre i Tarragona.
En cas de quedar places vacants s’assignaran al professorat de fora  del servei territorial de Terres de l’Ebre i Tarragona.
Formadors:
Olga Castilla
Paco González
Lloc: Curs a distància
Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 0007960021)

Alumnat amb trastorn de l’espectre autista: conceptualització i abordatge de les principals dificultats que poden aparèixer a l’aula
Curs Telemàtic amb certificació de 30 hores
Aquesta activitat forma part de les actuacions destinades a la formació, perfeccionament i mobilitat del professorat de formació professional, finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu, per la qual cosa es farà constar aquest finançament en les actuacions que se’n derivin.
Curs adreçat al professorat de cicles formatius  mitjançant  el qual es pretén que millorin la seva comprensió sobre els trastorns de l’espectre de l’autisme (TEA) i adquireixen noves estratègies d’intervenció a l’aula.

Objectius:
L’objectiu general d’aquest curs és donar a conèixer en l’àmbit educatiu les principals característiques i dificultats d’aprenentatge de les persones amb TEA. En finalitzar la formació, es pretén que els equips docents comptin amb coneixements i eines específiques que els ajudin a identificar les senyals d’alarma pròpies d’aquests trastorns, reconèixer les necessitats de l’alumnat amb aquesta condició i puguin aplicar estratègies i eines bàsiques d’intervenció per facilitar el procés d’aprenentatge i d’adaptació a l’entorn escolar de les persones amb TEA. Com a objectius específics, es pretén que els professors:
1.Ser capaços d’identificar les característiques nuclears del trastorn
2.Conèixer i ser capaços d’aplicar diferents estratègies per millorar el desenvolupament a l’aula de l’alumnat amb TEA en funció de cada àrea d’afectació (funcionament executiu, teoria de la ment, dificultats sòcio-comunicatives, etc.).
3.Ser capaços d’identificar o esbrinar la causa dels principals problemes de conducta en el TEA a l’aula i aplicar estratègies específiques d’intervenció davant de la presència d’aquests problemes.
4.Reconèixer la importància de les adaptacions en el currículum i/o la metodologia de treball i reunir eines per dur a terme de forma més eficaç els plans individualitzats.
Continguts:
1.Conceptualització dels trastorns de l’espectre de l’autisme (TEA)
2.Identificació i intervenció davant dels problemes de comportament
3.Identificació i intervenció davant de les alteracions de funcionament executiu
4.Identificació i intervenció davant de les alteracions en l’àmbit sòcio-comunicatiu
5.Elaboració d’adaptacions curriculars i metodològiques
Dates:
Videoconferències sincròniques:
12 de novembre de 2020 de 17:30h a 19:00h
19 de novembre de 2020 de 17:30h a 19:00h
26 de novembre de 2020 de 17:30h a 19:00h
3 de desembre de 2020 de 17:30h a 19:00h
10 de desembre de 2020 de 17:30h a 19:00h
17 de desembre de 2020 de 17:30h a 19:00h
14 de gener de 2021 de 17:30h a 19:00h
21 de gener de 2021 de 17:30h a 19:00h
28 de gener de 2021 de 17:30h a 19:00h
4 de febrer de2021 de 17:30h a 19:00h
Observacions:
15 places que s’adjudicaran per estricte ordre d’inscripció i prioritzant el professorat de cicles formatius dels serveis territorials de Tarragona i Terres de l’Ebre.
En cas de quedar places vacants s’assignaran al professorat de secundària  del servei territorial de Tarragona i de Terres de l’Ebre.
Uns dies abans rebreu un missatge al vostre correu electrònic (el que consta a la base de dades del Departament Educació) amb les instruccions que heu de seguir.
Formadora:
En col·laboració amb l’associació ASPERCAMP
Lloc: Curs a distància
Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 0007940021)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>