Formació

L’autoconeixement i el lideratge emocional en l’emprenedoria
Curs Telemàtic amb certificació de 20 hores
Aquesta activitat forma part de les actuacions destinades a la formació, perfeccionament i mobilitat del professorat de formació professional, finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu, per la qual cosa es farà constar aquest finançament en les actuacions que se’n derivin.
L´autoconeixement es una eina bàsica per l´emprenedor. El creixement i evolució personal, així com la del projecte, està molt lligat al propi autoconeixement i capacitat d auto-lideratge emocional.
Conèixer-se i saber-se gestionar emocionalment, l´ajudarà a sentir-se més alineat amb el projecte, sentir-se més fort/a davant les dificultats, desenvolupar resiliència, i treballar des de les potencialitats, amb una estratègia i definició del projecte d´acord amb els seus valors.
En un entorn canviant i d’incertesa, ser capaç de liderar els nostres estats emocionals pot arribar a ser el punt d’inflexió d’un projecte, aparentment amb moltes oportunitats.
L’actitud exitosa depèn d’un treball intern previ, que permetrà treure tot el partit a les nostres capacitats, actituds i talents.

Formació molt experiencial, amb dinàmiques d´auto-coneixement i creixement personal, que es podran adaptar per aplicar amb els alumnes a l’aula.
En la darrera sessió hi haurà una exposició grupal, d´un treball individual o per grups (preferiblement), en relació al continguts dels mòduls treballats.
Ús de plataforma Zoom. Per utilitzar aquesta plataforma és necessari tenir descarregat el Google Chrome
Objectius:
• El curs pretén donar eines per millorar en:
• L’autoconeixement: reconèixer el meu potencial i els aspectes que no veig de mi.
• Trencar amb creences limitants que no em deixen créixer ni créixer el meu projecte.
• Alinear el meu projecte amb qui jo sóc en realitat i els meus valors.
• Estimar-me i cuidar-me mentre treballo.
• Millorar l´auto-lideratge emocional, augmentant la resiliència i possibilitats d’èxits del projecte.
• Desenvolupar una escolta conscient que doni més eines al professorat per acompanyar als alumnes des de una major comprensió emocional que ajudi a l´alumne al seu desenvolupament personal i professional.
Continguts:
• Autoconeixement: punts forts, debilitats, àrees desconegudes.
• Creences limitants i potenciadores.
• Sortir de la zona de confort, vivint la por, des de l´oportunitat .
• Conviure major confiança els estats d´incertesa.
• Conèixer les emocions i reconèixer el meu estat emocional.
• Comunicació Assertiva.
• Els valors com a rumb de vida i projecte.
• Cuidar-se conscientment, com a eina de força i equilibri.
• Dinàmiques individuals i grupals.
Dates: Videoconferències sincròniques: 20,22,27 i 29 d’octubre de 16:00h a 18:45h / 3 de novembre de 16:00h a 18:00h
Observacions:
15 places que s’adjudicaran per estricte ordre d’inscripció i prioritzant el professorat de cicles formatius dels serveis territorials de Terres de l’Ebre.
En cas de quedar places vacants s’assignaran al professorat de fora del servei territorial de Terres de l’Ebre.
Les sessions de videoconferència es realitzaran a través de plataforma Zoom. Per utilitzar aquesta plataforma és necessari tenir descarregat el Google Chrome, uns dies abans rebreu un missatge al vostre correu electrònic (el que consta a la base de dades del Departament Educació) amb les instruccions que heu de seguir i els codis de les sessions.
Formadora: Minerva Castillo Clua (www.minervacastillo.es)
Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 0007880021)amb una certificació de 15 hores.

Aprenentatge Basat en Projectes: Com començar ja!
Taller Telemàtic amb certificació de 15 hores
Aquesta activitat forma part de les actuacions destinades a la formació, perfeccionament i mobilitat del professorat de formació professional, finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu, per la qual cosa es farà constar aquest finançament en les actuacions que se’n derivin.
L’aprenentatge basat en projectes és una metodologia docent de creixent interès en l’ensenyament, no només per les cada vegada més abundants evidències de la seva eficàcia sinó també perquè aquesta metodologia permet abordar de manera integral el desenvolupament d’importants habilitats transversals com ara treball en grup, aprenentatge autònom o comunicació eficaç.
No obstant això, l’aprenentatge basat en projectes no és fàcil d’implantar, ja que fins i tot en el seu format més modest (un petit projecte de 4 o 5 setmanes de durada en una assignatura de pocs crèdits) cal fer un canvi profund i complex en la organització de l’assignatura i en les dinàmiques de treball tant de professors com d’alumnes.
El taller pretén aprofundir en les qüestions claus tant per a la implantació del model com per a la gestió del dia a dia, de tal manera que els professors participants acabin el taller amb un pla concret per a la introducció d’aprenentatge basat en projectes en la seva pròpia assignatura i amb un repertori de criteris, mètodes i eines que els permetin ser més eficaços en la implantació del pla dissenyat.
Objectius:
En acabar el taller els participants estaran en condicions de:
•  Definir el concepte d’aprenentatge basat en projectes, els seus avantatges i dificultats i els diferents formats d’aplicació.
•  Descriure els elements clau en el disseny d’una activitat d’aprenentatge basat en projectes.
•  Dissenyar una activitat bàsica d’aprenentatge basat en projectes per a la pròpia assignatura.
Continguts:
• Aspectes bàsics d’Aprenentatge Basat en Projectes (ABP)
• Exemples d’aplicació d’ABP
• Com es dissenya un projecte?
• Criteris per a la formació de grups
• La planificació de la feina de l’estudiant
• La gestió de la retroalimentació
• L’avaluació grupal i individual.
Metodologia:
El taller requereix d’una dedicació de 15 hores, organitzades en les següents tasques:
1. Visionat de vídeos amb us continguts de taller (3 h)
2. Tres sessions virtuals síncrones per debatre sobre els continguts teòrics i per a realitzar activitats en petits grups (6 hores)
3. Un treball no presencial d’aplicació dels continguts del taller a la pròpia docència (6 hores).
Dates: Videoconferències sincròniques: 2, 16 i 9 de novembre de 18:00h a 20:00h
Observacions:
30 places que s’adjudicaran per estricte ordre d’inscripció i prioritzant el professorat de cicles formatius dels serveis territorials de Terres de l’Ebre.
En cas de quedar places vacants s’assignaran al professorat de fora del servei territorial de Terres de l’Ebre.
Uns dies abans rebreu un missatge al vostre correu electrònic (el que consta a la base de dades del Departament Educació) amb les instruccions que heu de seguir.
Formador:
Miguel Valero García, Catedràtic del Departament d’Arquitectura de Computadors de la Universitat Politènica de Catalunya – Barcelona Tech.
Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 0007830021) amb una certificació de 15 hores.

Corúbrics, quadern de professorat
Taller Telemàtic amb certificació de 15 hores
Aquesta activitat forma part de les actuacions destinades a la formació, perfeccionament i mobilitat del professorat de formació professional, finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu, per la qual cosa es farà constar aquest finançament en les actuacions que se’n derivin.
En el curs es presentarà l’avaluació formativa i s’introduiran eines per poder implementar-la a l’aula.
Treball a través de la plataforma Google Classroom i videoconferències sincròniques a través del Google Meet.
Objectius:
• Reconèixer les fases de l’avaluació
• Dissenyar una bona avaluació diagnòstica
• Utilitzar eines per realitzar avaluació diagnòstica
• Dissenyar una bona avaluació formativa
• Criteris per donar un bon feedback
• Instruments per avaluar de manera formativa: bases d’orientació i rúbriques
• Utilitzar eines per realitzar avaluació formativa
• Dissenyar una bona avaluació sumativa
• Utilitzar eines per realitzar avaluació sumativa
Continguts:
• Funcions de l’avaluació
• Mentimeter, Pear Deck i altres aplicacions
• Bancs de rúbriques
• Creació de rúbriques
• Coavaluació, autoavaluació i heteroavaluació
• Rubistar, Quizziz i CoRubrics
Metodologia:
5 sessions de 2 hores cada una a través del Google Meet. Treball en grups (sales diferents) i compartició de conclusions.
Posada en pràctica a l’aula i compartició d’experiències
Dates: Videoconferències sincròniques:
17 de novembre de 2020 de 16:00h a 18:00h
15 de desembre de 2020 de 16:00h a 18:00h
19 de gener de 2021 de 16:00h a 18:00h
26 de gener de 2021 de 16:00h a 18:00h
02 de febrer de 2021 de 16:00h a 18:00h
Observacions:
Professorat de CFGM i CFGS.
25 places que s’adjudicaran per estricte ordre d’inscripció i prioritzant el professorat de cicles formatius dels serveis territorials de Terres de l’Ebre.
En cas de quedar places vacants s’assignaran al professorat de fora del servei territorial de Terres de l’Ebre.
Uns dies abans rebreu un missatge al vostre correu electrònic (el que consta a la base de dades del Departament Educació) amb les instruccions que heu de seguir.
Formador:
Jaume Feliu Agulló
Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 0007840021) amb una certificació de 15 hores.

Protocols de cures d’infermeria
Taller Telemàtic amb certificació de 15 hores
Aquesta activitat forma part de les actuacions destinades a la formació, perfeccionament i mobilitat del professorat de formació professional, finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu, per la qual cosa es farà constar aquest finançament en les actuacions que se’n derivin.
El curs “Protocols de cures d’infermeria” intentarà brindar als docents la possibilitat de tenir accés a la informació, així com a la formació per poder dur a terme determinades tècniques ’infermeria.
Objectius:
•  Reconèixer el material d’oxigenoteràpia
•  Distingir els mètodes d’oxigenoteràpia de baix i alt flux
•  Col·locar de manera adequada els dispositius d’ajuda a la respiració
•  Reconèixer el material referent a la digestió assistida
•  Distingir els diferents tipus de sondes digestives
•  Realitzar el procediment d’ajuda a l’alimentació enteral
•  Conèixer la nutrició parenteral
•  Reconèixer el material per realitzar un sondatge rectal
•  Descriure la tècnica d’aplicació d’ènemes
•  Dur a terme la cura d’una colostomia
•  Conèixer els distints tipus de bosses per colostomia
•  Reconèixer el material per realitzar un sondatge vesical
•  Conèixer el concepte de tècnica estèril
•  Realitzar la tècnica del sondatge vesical femení i masculí
•  Balanç Hídric
Continguts:
Aparell respiratori:
•  Oxigenoteràpia
•  Dispositius de baix flux
•  Dispositius d’alt flux
•  Nebulitzadors
•  Tècniques d’ajuda a la respiració
Aparell digestiu:
• Alimentació enteral
• Sondatge nasogàstric
• Sondatge bucogàstric
• Sonda de gastrostomia
• Sonda duodenal, jejunal i jejunostomia
• Bombes de perfusió
• Nutrició parenteral: concepte i material
•  Sondatge rectal
•  Aplicació d’ènemes
•  Cures de la colostomia
Aparell urinari
•  Sondatge vesical: material i procediment
•  Balanç Hídric
Metodologia:
Visualització de vídeos
Per realitzar la feina a distància s’empraran les eines de G Suite:
Videoconferències al Google Meet
Material compartit al Drive
Activitats realitzades amb els formularis
Dates: Videoconferències sincròniques: 7, 14 i 28 d’octubre de 10:00h a 13:00h
Observacions:
20 places que s’adjudicaran per estricte ordre d’inscripció i prioritzant el professorat de cicles formatius dels serveis territorials de Terres de l’Ebre.
En cas de quedar places vacants s’assignaran al professorat de fora del servei territorial de Terres de l’Ebre.
Uns dies abans ebreu un missatge al vostre correu electrònic (el que consta a la base de dades del Departament Educació) amb les instruccions que heu de seguir.
Formadora:
Clara Maria Valls Cortés
Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 0007860021) amb una certificació de 15 hores.

Mesures preventives per a detectar i evitar usos abusius de les tecnologies a l’FP (Terres de l’Ebre)
Curs Telemàtic amb certificació de 20 hores
Aquesta activitat forma part de les actuacions destinades a la formació, perfeccionament i mobilitat del professorat de formació professional,
finançades pel Ministerio de Educación y Formación Profesional i cofinançades pel Fons Social Europeu, per la qual cosa es farà constar aquest finançament en les actuacions que se’n derivin.
Curs per a la formació del professorat en mesures preventives per a detectar i evitar usos abusius de les TIC.
El curs es dividirà en 3 mòduls :
Mòdul 1 Prevenció i Usos
Mòdul 2 Detecció i Riscos
Mòdul 3 Abordatge
Mòdul 3 Eines i Recursos
Les sessions combinaran activitats dinamitzades i explicació teòrica per tal de treballar tots els continguts d’una forma integral i participada.
Objectius:
• Conèixer les tendències actuals en l’ús de les pantalles i les TIC.
• Fer una aproximació als usos més significatius dels i les adolescents i joves de les pantalles i les seves conseqüències ( ús, abús i mal ús).
• Treballar la diferència entre usos problemàtics i addicció.
• Conceptualitzar els fenòmens relacionats amb les TIC.
• Identificar estratègies de prevenció i recursos per abordar els usos de pantalles i aspectes relacionats.
• Oferir recursos de detecció de casos
• Proposar mecanismes/protocols d’actuació en relació als usos de pantalles i aspectes relacionats.
• Reflexionar al voltant de les intervencions preventives i les alternatives a les pantalles.
Continguts:
* MÒDUL 1_Prevenció i Usos
• Conceptes bàsics: pantalles, TIC, jocs online, videojocs, ús, abús, mal ús, usos problemàtics, addicció….
• Qui utilitza les xarxes socials i com (General i específic)
• Identitat digital
• Privacitat i seguretat digital
• Diferències de gènere en els usos
• Què diuen les dades i els estudis?
• Les diferents generacions i les característiques en relació a les TIC
• Prevenció i pantalles
* MÒDUL 2_Detecció i Riscos
• Fenòmens comunicatius i relacionals a les XXSS: Grooming, sexting, sexpreading, stories, memes, tiktok, instagram…
• Accés i desigualtats: Bretxa digital, necessitats educatives especials…
• Percepció de risc i riscos (General i específic)
• Ciberassetjament/Ciberbullying – (entre iguals, anònim…)
• Les addiccions conductuals
• Videojocs (Perfil inhibit, perfil conductual)
• Jocs d’apostes
• Factors de risc i factors de protecció
* MÒDUL 3_Abordatge, Eines i Recursos
• Tendències actuals dels usos de pantalles per part dels adolescents i joves
• Com podem acompanyar als joves en els usos de pantalles i XXSS? (Diferents mirades i formes d’abordar)
• Campanyes preventives i protocols d’intervenció
• Exemples pràctics d’abordatges.
• Recursos i bibliografia
Dates:
13, 20 i 27 d’octubre. 3, 10 i 17 novembre
Horari: 17h a 19h
20 places que s’adjudicaran per estricte ordre d’inscripció.
Uns dies abans rebreu un missatge al vostre correu electrònic (el que consta a la base de dades del Departament Educació) amb les instruccions que heu de seguir.
Formadors: Esther Angelats Flores, Juan Antonio Barrero Ruiz, Judith Pardo Gaso
Activitat reconeguda pel Departament d’Educació a través de l’ICE URV (codi 0007810021) amb una certificació de 20 hores.

“Innovació en l’àmbit educatiu en temps de COVID-19. El cas de l’Escola Octavio Paz com a projecte integrador”
Jornada
13 d’octubre, de 18h a 20h, a l’Aula Magna del Campus Terres de l’Ebre.
També es podrà seguir en Streaming a través de la plataforma MS Teams. 

INSCRIPCIONS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>