Fem matemàtiques

FEM MATEMÀTIQUES és una activitat organitzada per la FEEMCAT amb el suport del Departament d’Educació. Està dirigida a tots els alumnes de cinquè i sisè de Primària i de primer i de segon d’ESO dels centres escolars de Catalunya amb la finalitat de contribuir a desenvolupar la competència matemàtica.

S’organitza en forma de concurs i es desenvolupa en tres fases.

A l’adreça https://fm.feemcat.org/ ja podeu accedir a l’enunciat dels problemes de la primera fase de l’activitat FEM MATEMÀTIQUES 2022.

L’alumnat, d’un mateix centre i nivell, en grups de 3 o 4 persones ha d’elaborar un informe, en  suport paper i/o digital, sobre els tres problemes proposats. Cada grup ha d’elaborar aquest  informe amb la resolució dels 3 problemes, i hi han d’incloure totes les estratègies,  experimentacions, reflexions, càlculs, verificacions… que s’hagin dut a terme durant el procés de  resolució.

Participar al Fem Matemàtiques implica que el centre es compromet a acompanyar el seu alumnat amb un ordinador per dur a terme la prova individual i grupal, en cas que se seleccioni algun grup inscrit. Un professor haurà d’estar disposat per col·laborar en les següents tasques:

• Fer d’enllaç entre la coordinació del FM i el centre (per email).
  • Realitzar la inscripció dels alumnes (un formulari web que se us enviarà per email o per adreça web)
  • Si té alumnes seleccionats, acompanyar-los telemàticament a la segona fase i si s’escau a la fase final.

+[info]