Virus help!

Dades del Centre

Nom del centre: Escola Sant Àngel
Adreça: c. Vint-i-sis, 8
Codi postal: 43894
Localitat: Camarles
Telèfon: 977470301
Adreça electrònica: e3004256@xtec.cat
Servei territorial: Terres de l’Ebre

 

Breu resum de l’activitat

Partint del currículum d’Educació Física ens marquem treballar continguts claus relatius a les habilitats motrius mitjançant la proposta de reptes cooperatius on
focalitzem el treball i rols dels equips cooperatius.
En aquesta ocasió pretenem aconseguir una experiència gamificada que fomenti les relacions, la motivació i el rol de l’alumne com a protagonista a partir d’una narrativa.
Ens trobem davant una narrativa, mitjançant un vídeo, relativa a l’estat de pandèmia i haurem de superar una sèrie de reptes cooperatius, missions especials… per
aconseguir el nostre objectiu, aturar un rellotge terrorífic.
Tanmateix, complementaran aquesta narrativa l’ús de dinàmiques cooperatives per aconseguir reptes cooperatius que ens facilitaran punts i aquestos punts de grup
classe ens obriran les portes a unes missions especials que ens permetran accedir al nivell següent.
Finalment, en tot moment dispondrem dels nostres avatars personalitzats que ens donaran energia en tot moment.

Àmbits d’actuació

Aula de 5è d’educació primària

Currículum

Àrees / Matèries / Mòduls

Educació Física

Capacitats / Competències

Competència 1. Resoldre situacions motrius de forma eficaç en la pràctica d’activitats físiques.

Competència 7. Participar en el joc col·lectiu de manera activa mostrant-se respectuós amb les normes i els companys.

Descripció de la bona pràctica

Curs acadèmic 2020-2021
Punt de partida La proposta didàctica inicial es caracteritzava per proporcionar una sèrie de reptes cooperatius als equips cooperatius d’aula, on aquests els experimentaven i realitzaven en equip, registraven en el portafoli quins assolien i com, i finalment valoraven la seva tasca, la dels companys d’equip i el treball de l’equip.
Objectius Proporcionar una experiència gamificada que generi en l’alumnat un repte/problema que perduri en la motivació i significativitat.
Desenvolupament de l’experiència El fet d’enriquir la proposta inicial d’ingredients característics de la gamificació com és:
• L’ús d’una narrativa a partir d’un video motivacional els crear un interés i motivació inicial és molt potent.
• Pensar amb un nom de batalla d’equip i crear els seus propis avatars a partir del web Framiq.com els motiva moltíssim. Cada dia portàven la seva card avatar a la butxaca per tal que els donés energia.
• El presentar un referent cartellera per tal d’anotar els èxits i punts aconseguits, disposar d’insígnies elaborades amb Makesbadges… els dóna confiança i continuïtat.
• Presentar la informació amb targetes, cartells… elaborades amb app com Canva, Google for Education… dóna una qualitat gràfica més significativa i similar als cards de compra.
Treball competencial (metodologia/tipologia d’activitats/organització social) veure annex guia d’ús Integració de coneixements
• Promouen l’ús de les TIC i els mitjans audiovisuals en tasques adients de forma integrada, com un bon recurs en la gestió del coneixement i en els processos d’ensenyament i d’aprenentatge.
• S’usen varietat de recursos.

Funcionalitat dels aprenentatges
• Els continguts que es treballen a l’aula estan relacionats amb fets reals o amb problemes quotidians.
• Connecten amb els interessos de l’alumnat.

Autonomia personal
• Es facilita que l’alumnat treballi de forma autònoma i amb responsabilitat.
• S’ajuda l’alumnat a reflexionar sobre el que fa, ho raoni i ho comuniqui.
• Es permet que l’alumnat doni respostes obertes, plantejant dubtes per anar reelaborant el coneixement, i sigui conscient que està aprenent.
• Es pretén que l’alumnat treballi en situacions en què es pugui aplicar amb eficàcia allò que s’aprèn, que transfereixi els seus aprenentatges a l’anàlisi i la resolució de noves situacions, posant en pràctica els valors i les normes de convivència.
Temporització 5 sessions d’hora.
Recursos humans i materials
Recursos humans: mestre d’EF.
Recursos materials: els propis de l’àrea d’Educació Física, ordinadors alumnat i PDI.
Valoració i conclusions La valoració és molt positiva ja que la gamificació de la proposta didàctica a potenciat la motivació, implicació i significativitat de les tasques proposades.
A més, ha enriquit l’ingredient joc ja que les dinàmiques, components i mecàniques són pròpies de jocs de taula o videojocs.
Les possibilitats d’aplicació pots ser en qualsevol àmbit.
Documentació complementària https://agora.xtec.cat/escsantangel/general/gamifiquem-a-larea-deducacio-fisica/

Aspectes innovadors La gamificació i l’ús d’eines i recursos digitals.
Eficiència Relació recursos/esforços respecte resultats és satisfactori.
Criteris d’avaluació:  Mitjançant la autoavaluació i la coavaluació.

AUTORIA DE L’EXPERIÈNCIA
Coordinació Àngel Lluís Fuster Gil – Director
Professorat implicat Àngel Lluís Fuster Gil – Mestre d’EF

CONTACTE
Nom i cognoms Àngel Lluís Fuster Gil
Telèfon 649389877
Adreça electrònica afuster3@xtec.cat

Validador/a

Nom i Cognoms: Carme Valldepérez Espuny
Adreça electrònica: cvallde1@xtec.cat

Resum per accedir a la fitxa

Títol: Virus! Help!
Centre: Escola Sant Àngel
Població: Camarles
Àmbit d’actuació: Educació Física

Breu descripció:
Partint del curriculum d’Educació Física ens marquem treballar continguts claus relatius a les habilitats motrius mitjançant la proposta de reptes cooperatius on focalitzem el treball i rols dels equips cooperatius.
En aquesta ocasió pretenem aconseguir una experiència gamificada que fomenti les relacions, la motivació i el rol de l’alumne com a protagonista a partir d’una narrativa.
Ens trobem davant una narrativa, mitjançant un vídeo, relativa a l’estat de pandèmia i haurem de superar una sèrie de reptes cooperatius, missions especials… per aconseguir el nostre objectiu, aturar un rellotge terrorífic.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>