Let’s Act!

Adreça electrònica: e3004050@xtec.cat
Servei territorial: Terres de l’Ebre

Breu resum de l’activitat

Aquesta pràctica consisteix en crear representacions teatrals en anglès. És un treball en equip i hi participen els alumnes de Cicle Superior 2 i les mestres d’anglès del Centre. Es pretén potenciar les habilitats socials, així com l’expressió i comprensió oral en Anglès, tenint en compte la varietat de nivells del nostre alumnat. És un projecte a on tota la classe s’implica i on tothom té un rol important. La finalitat que pretenem aconseguir és que els nostres alumnes gaudeixin creant, parlant, interpretant… en anglès i que perdin la por/vergonya de parlar en una altra llengua.

Àmbits d’actuació

Etapa: Cicle Superior (5è i 6è)
Educació Primària

Àrees/Matèries/Mòduls

Àrea d’anglès.

Capacitats/competències

• Artística i cultural
  • Comunicativa, lingüística i audiovisual.
  • Social i ciutadana.
  • Aprendre a aprendre
  • Coneixement i interacció amb el món físic.

Descripció de la bona pràctica

Curs acadèmic: Curs 2010-2011

Punt de partida: Com a mestres d’anglès, la sensació que tenim dels nostres alumnes és que entenen moltes coses però els hi costa expressar-se, bé sigui per falta de vocabulari , de gramàtica, o bé falta de confiança en ells mateixos. És per això que muntant aquests teatrets, esperem que augmenti la seva autoestima i pròpia confiança a expressar-se en anglès, sense por a equivocar-se, i a entendre que la finalitat és comunicar-se i passar-s’ho bé.

• Potenciar l’expressió oral en anglès
  • Memoritzar textos
  • Fomentar el treball cooperatiu
  • Respectar els companys i les discrepàncies.
  • Aprendre a interpretar i improvisar.
  • Augmentar l’autoestima i confiança en un mateix.

Desenvolupament de l’experiència

• Durant les hores d’expressió oral en anglès (6ª hora) es treballa de formes variades la interpretació, tant mímic com oral (en anglès). Els alumnes són sempre benvinguts a fer les seves aportacions tant preparades com improvisades.
  • Les mestres es pensen un tema i més o menys una trama, aquesta és exposada davant dels alumnes i aquests maduren la idea a casa.
  • A la següent sessió els alumnes parlen i trien els personatges, es divideix la classe en grups de 3-4 o5, en funció del seu paper i creen el guió, aportant tot el que sigui necessari i fent la seva pròpia interpretació. (Les mestres ajuden amb els dubtes). També poden incloure una cançó o dansa.
  • Es recullen tots els guions i les mestres creen el text final, ajuntant i utilitzant les frases, paraules i expressions… creades pels alumnes.
  • Es reparteix l’obra final, es llegeix i es comenten els possibles dubtes.
  • Cadascú comença a crear i analitzar el seu personatge, i entre tots es fan petites aportacions de millora.
  • Els alumnes memoritzen el text, i durant les següents sessions s’assaja el text, les cançons o danses, es parla del material necessari…
  • Durant aquest 1r trimestre les dues obres que hem preparat s’han representat, una a la mateixa classe d’anglès(amb problemes d’espai) i l’altre al pavelló del poble, dins el festival de Nadal de l’escola. Aquest any 2011, hem inaugurat el menjador escolar i esperem fer les representacions allí, amb les comoditats que això comporta.

Treball competencial:

Pel que fa a integració de coneixements: es treballa de forma conjunta amb els continguts conceptuals, procedimentals i actitudinals.

Funcionalitat de l’aprenentatge: connecten amb els interessos de l’alumnat.

Autonomia personal: es pretén que l’alumnat treballi en situacions en què es pugui aplicar amb eficàcia allò que s’aprèn, que transfereixi els seus aprenentatges a l’anàlisi i la resolució de noves situacions, posant en pràctica els valors i les normes de convivència.

Temporització: 1 hora setmanal al llarg de tot el curs. Cada obra teatral consta aproximadament de 10 sessions.

Recursos humans i materials:

• Coordinació de les mestres d’anglès.
  • Preparació de material, vestuari i mobiliari.

Valoracions i conclusions: creiem que és una pràctica molt engrescadora i positiva tant per als alumnes com per a les mestres, així com la resta d’alumnes del centre que també se senten motivats per veure les obres i en un futur ser-ne ells els protagonistes.

Aspectes innovadors: el més destacat és el fet de treballar d’una manera diferent i poc habitual, és a dir, fomentant la varietat, el respecte per la diversitat d’opinions, el treball en equip i la desinhibició.

Eficiència: el grau d’eficiència és molt alt, per tant pensem mantenir-ho els propers anys, inclòs adaptar-ho a cursos de nivells inferiors.

Criteris d’avaluació:

• Memorització de textos
  • Capacitat de treballar en equip, respectant les normes i diferències.
  • Utilització de la llengua anglesa i el cos per a expressar-se.
  • Valoració de la capacitat de superació.

Autoria de l’experiència

Coordinació: Mestres de llengua estrangera.

Professorat implicat: Alexandra Canals i Butcher i, Clara Herrera Mor.

Nom i cognoms: Escola 21 d´abril
Telèfon: 977 45 20 10
Unitat: Servei Educatiu del Baix Ebre.

Resum per accedir a la fitxa

Títol: Let´s Act!
Centre: Escola 21 d´abril
Població: L´Aldea
Àmbit d’ensenyament-aprenentatge: aquest projecte consisteix en la creació d’obres teatrals en anglès. Els alumnes treballen cooperativament des de la creació d’un guió, utilitzant el vocabulari i estructures que ja coneixen, fins a la representació final davant del públic (alumnes, mestres i/o pares del centre).
Breu descripció: treball dut a terme.