Art urbà i molt de pop art!

L’ART D’EXPRESSAR-NOS EN ANGLÈS! : art urbà i molt de pop art!

Dades del Centre

Nom del centre: Mestre Marcel·lí Domingo
Adreça: C/ Pare Romanyà s/n
Codi postal: 43520
Localitat: Roquetes
Telèfon: 977501139
Adreça electrònica: e3002831@xtec.cat
Servei territorial: Terres de l’Ebre

BREU RESUM DE LA PRÀCTICA

L’art, és un llenguatge, és una manera d’expressar i transmetre idees i sentiments. Per mitjà de les obres d’art, l’Art ens comunica alguna cosa ja sigui de manera explícita, implícita o simbòlica. És per aquest motiu que des de l’escola hem destinat una franja horària al cicle superior per a treballar aquest llenguatge mitjançant la creació (transformant o interpretant la realitat) i la reflexió (que provoca o desperta emocions, sentiments i sensacions). Aquesta pràctica dona continuïtat al programa d’innovació pedagògica generació plurilingüe (GEP) que té com a finalitat, millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat i s’imparteix en anglès. Hem escollit un artista contemporani, ANDY WARHOL, fruit dels seus interessos pel pop art i hem treballat diferents maneres d’expressió del llenguatge mitjançant diferents canals de comunicació.

ÀMBITS D’ACTUACIÓ

Curs: 2021-2022 Cicle: Superior Entorn: Situacions d’ensenyament – aprenentatge d’entorn i d’aula. Educació primària Currículum competencial del Departament d’Educació Gestió i organització: Comunitat educativa

ÀREES/MATÈRIES/MÒDULS
  • Àmbit artístic (àrea de música i plàstica), àmbit lingüístic (àrea d’anglès) i àmbit d’educació en valors.
CAPACITATS/COMPETÈNCIES

La realització d’aquesta pràctica posa en relleu la importància del treball transversal i globalitzat dels diferents àmbits d’aprenentatge. A continuació detallem els continguts treballats, relacionats amb les dimensions i les competències que es treballen en cada dimensió.

DESCRIPCIÓ DE LA BONA PRÀCTICA

Curs acadèmic: 2021-2022
Punt de partida:El treball transversal i globalitzat a partir de l’interès de l’alumnat i la realitat del nostre centre.
Objectius:

• Millorar la competència lingüística de l’alumnat.
  • Utilitzar eines digitals com a mitjà d’expressió i comunicació.
  • Produir imatges i objectes, recrear espais, estructures, decorats i exposicions.
  • Fer ús de la creativitat i la imaginació en l’expressió i la comunicació artística.

Desenvolupament de l’experiència

El nostre punt de partida davant qualsevol situació d’ensenyament aprenentatge, és fomentar l’interès i la motivació de l’alumnat, per aquest motiu, cada proposta parteix d’una realitat propera, una notícia, una carta, un email,…alguna curiositat que ens enllaci l’emoció per aprendre amb el contingut que volem treballar. Aquí teniu un exemple News from Athens! A partir d’aquest interès es plantegen reptes mitjançant els quals es treballen els continguts abans mencionats.

Treball competencial

S’empra una metodologia activa fomentant el gust per aprendre, despertant l’aprenentatge mitjançant reptes, propostes relacionades amb els seus interessos i treballant de manera cooperativa i en petits grups (desdoblament de la classe) per arribar a un producte final compartit amb la comunitat educativa.

Temporització:Curs 2021-2022

Recursos humans i materials:

Referent als recursos humans, estem implicats docents de llengües estrangeres, juntament amb docents amb capacitació i comptem amb el suport d’un auxiliar de conversa. Referent als recursos materials, emprem diversos recursos com dispositius digitals, materials d’entorn, materials de reciclatge,…

Valoració i conclusions:

La valoració d’aquesta experiència és molt satisfactòria, ja que s’ofereix la possibilitat de dur a terme un treball més personalitzat i inclusiu que doni el mateix nombre d’oportunitats davant de qualsevol de les situacions d’ensenyament-aprenentatge que es proposen. Des del grup impulsor, es dona continuïtat a l’aposta d’aquesta proposta i es valora positivament.

Documentació complementària:
Seqüenciació

Aspectes innovadors:

Treball transversal i globalitzat d’un projecte anual per millorar la competència lingüística mitjançant l’art i l’educació en valors.

Eficiència

Creiem que disposem de tots els ingredients necessaris per a dur a terme una bona pràctica docent i aconseguir el nostre objectiu que no és un altre que ajudar als nostres protagonistes a assolir fites i arribar allí on es proposin.

Criteris d’avaluació

 Mostrar autonomia en l’ús de les eines digitals com a mitjà d’expressió i comunicació.

 Ser capaç de crear imatges i objectes.

 Mostrar capacitat en recrear espais, escultures, decorats o exposicions.

 Ser capaç de crear obres artístiques amb diferents tècniques i materials d’entorn.

 Mostrar creativitat i imaginació en l’expressió i la comunicació artística.

Autoria de l’experiència
Grup impulsor en llengües estrangeres

Jordi Arasa, Laura Lores, Elisa Garrigosa, Laura Solé.

Nom i cognoms: Laura Lores Senar
Telèfon: 636032173
Unitat: Servei Territorial de les Terres de l’ Ebre.
Validador/a

Nom i Cognoms: Carme Valldepérez Espuny