Programa Salut i Escola de les Terres de l’Ebre

Els nous reptes que afronta la societat a causa de la transformació de les estructures, els valors i les funcions familiars, comunitàries i socials tenen en el medi escolar una manifestació especial. Al centre educatiu, com a espai natural per a l’aprenentatge, l’educació i la formació integral de la persona, és també el lloc on es manifesten més precoçment els signes d’alerta sobre problemes de salut, en els quals una detecció precoç pot ser la primera acció per iniciar un procés d’ajuda a les necessitats, sovint no expressades, però si manifestades per mitjà de conductes.

Es per això que el Departament d’Ensenyament i el Departament de Salut van creure convenient endegar una sèrie d’actuacions i orientar-les a la realització d’activitats de detecció precoç dels problemes de salut més importants que afecten a la població escolar i oferir-los activitats de promoció de la salut. Això es va traduir amb la posada en marxa, a l’octubre de 2004, del Programa Salut i Escola (PSiE), amb el propòsit de potenciar la coordinació dels centres docents, els serveis educatius i els serveis sanitaris en accions de promoció de la salut i d’atenció als alumnes, preservant en tot moment la privacitat de l’adolescent.

A la web del PLASEC del Servei Educatiu podeu trobar més informació.