La Ciència en Primera Persona. Conferència

20169291459_carrusel_web_cartel_fcri

El Departament d’Ensenyament, conjuntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, dins de la Setmana de la Ciència 2016 que se celebra de l’11 al 20 de novembre de 2016, promou el Dia de la ciència a les escoles amb l’objectiu fonamental de despertar i potenciar l’interès del jovent vers la ciència i la tecnologia. Per facilitar la participació dels centres en aquesta setmana s’organitzen diverses activitats.

S’han planificat més d’un centenar de xerrades-col·loqui a tot el territori adreçades a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat. Aquestes sessions van a càrrec d’investigadors i d’investigadores que expliquen la seva tasca, tant des del vessant del treball científic com humà. S’han organitzat en l’àmbit de cada Servei Educatiu de Zona.

Aquest any la xerrada al Baix Ebre es realitzarà el 15 de novembre a les 11.30h a l’Institut Escola Daniel Mangrané i anirà a càrrec deL doctor Juan José Curto, Científic Titular del CSIC. Professor Titular de la URL.

TÍTOL XERRADA

L’Observatori de l’Ebre a l’Antàrtida, 20 anys en el silenci blanc.

RESUM XERRADA

Al mes de desembre de 2015 l’Observatori de l’Ebre de Roquetes (Universitat Ramon Llull – Consell Superior d’Investigacions Científiques) ha celebrat el 20è aniversari de la seva presència a l’Antàrtida, coincidint amb l’inici dels treballs de la nova campanya a la Base Antàrtica Espanyola Joan Carles I. Durant la xerrada s’explicarà quines son les característiques d’aquest continent que el fan tant atractiu per a la recerca. També s’explicarà quines investigacions es porten a cap allí així com l’experiència personal d’haver estat allí en una de les campanyes passades.

El proper 16 de novembre de 2016, a les 11:30 h, en el marc de la Setmana de la Ciència: La ciència en primera persona es realitzarà una videoconferència:

La genètica que et menges; del laboratori a la taula

Maria José Aranzana, investigadora de l’IRTA al Centre de Recerca Agrigenòmica de Bellaterra (CRAG), durà a terme, a la seu central del Departament d’Ensenyament, una conferència destinada a alumnat de Batxillerat que s’emetrà en directe per a tots els centres docents de Catalunya.

Teniu més informació a XTEC>innovació>setmana de la ciència 2016
<http://xtec.gencat.cat/ca/innovacio/setmana-de-la-ciencia-2016/>