CRP del Bages. Butlletí març 2022

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l‘instagram

Tallers, cursos, jornades…

Jornada d’Orientació – 30a Fira de l’estudiant de la Catalunya Central

El proper 15 de març hi haurà la Jornada d’orientació educativa, de 9.30 a 13.30, de forma presencial (Sala d’Actes de la UManresa-Edifici FB1 Avinguda Universitària, 4-6 de Manresa). L’objectiu de la Jornada és facilitar recursos per a l’orientació acadèmica i professional i va adreçada als professionals de l’orientació.

Jornades de Medi Ambient i Sostenibilitat 2022

El Camp d’Aprenentatge del Bages, el Consorci del Bages  per a la gestió de residus i el Parc de la Séquia fan xarxa per l’educació ambiental a la comarca i han organitzada unes jornades de Medi Ambient i Sostenibilitat. Per a més informació consulteu el full de descripció.

30a edició de La Fira de l’Estudiant

El proper 15 de març de març s’inaugurarà la 30a edició de La Fira de l’Estudiant que s’allargarà fins el 8 d’abril. La Fira és un espai d’Orientació acadèmica, formativa, ocupacional que dona un pes específic a l’oferta educativa de les comarques del Bages, Berguedà, Moianès i Solsonès.

SIAD Manresa. Programa d’activitats 8 de març 2022

El proper dimarts 8 març celebrem el Dia Internacional de les Dones. Enguany el SIAD ha emmarcat aquesta diada al voltant de la temàtica dona i esport.

Activitats per l’alumnat

12a Programa Fira del Coneixement 2022

Ja tenim aquí la Fira del coneixement 2022, adreçat a l’alumnat de 4t d’ESO, Batxillerat i CFGS. L’objectiu és conèixer, en directe, els i les investigadores de l’UPC per  provocar l’augment de l’interès dels joves per la recerca i de despertar vocacions científiques.

Dia Internacional de les dones 2022 a xtec.cat

El  Departament d’Educació, en el Dia Internacional de les Dones, proposa activitats per sensibilitzar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones i la sostenibilitat de la vida.

UNICEF – Parlem de мир: Pau es diu igual en ucrainès que en rus

Als nostres centres educatius hi ha nens i nenes d’origen rus o ucraïnès. UNICEF ens  proposa idees per abordar aquesta qüestió des d’una perspectiva de clima escolar i salut mental per parlar de la PAU, en majúscula.

Exposició: Canvia el conte

A la mediateca del CRP del Bages tenim dues exposicions molt interessants per treballar el dia 8 de març. Exposició: Canvia el conte i Exposició: Prevenció de la violència de gènere.

Avui ens visita… o com dinamitzar la visita d’un autor a l’aula

Des del programa de Biblioteques Escolars ens comparteixen la publicació Avui ens visita… o com dinamitzar la visita d’un autor a l’aula (2014). L’autor de la publicació és Joan Portell Rifà i  presenta un dossier didàctic amb orientacions per al professorat de primària i secundària per preparar la visita dels autors a les aules.

Nova aportació al Compartim experiències. Educació ambiental

El grup de voluntàries mediambientals de Sant Joan de Vilatorrada ha elaborat un document amb un recull de suggeriments i material educatiu per treballar l’educació mediambiental. Ens l’ha cedit per compartir-lo amb el professorat interessat.

Memòria.cat “Dones manresanes. Guerra civil i repressió”

El portal eductiu de memòria històrica memoria.cat han publicat un nou, “Dones manresanes. Guerra civil i repressió” per rescatar de l’oblit les dones manresanes que van participar en la defensa de la República els anys de la guerra.

Novetats bibliogràfiques sobre inclusió

Han arribat novetats sobre escola inclusiva a la Biblioteca i centre documental del Departament d’Educació. Per demanar-los en préstec, cal que us poseu en contacte amb el vostre CRP de referència.

Les Revistes del Mes – Gener 2022

Ja teniu aquí les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació.