CRP del Bages. Butlletí desembre 2021

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l‘instagram

Tallers, cursos, jornades…

Activitats de formació del PFZ per al 2n trimestre

Us informem de les activitats obertes del Pla de Formació de Zona que es faran en el segon trimestre. Podeu fer la inscripció a partir del 7 de gener i fins el 18 del mateix mes, amb l’usuari i la contrasenya xtec.

#100tífiques curs 2021-22

El passat15 de novembre es va posar en marxa la campanya de #100tífiques que tindrà lloc l’11 de febrer coincidint amb el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. L’activitat està adreçada a l’alumnat de 6è de primària i de 1r d’ESO.

Dia Internacional de les Muntanyes

Us volem fer arribar la nova proposta d’hivern a les escoles i instituts, on acostarem les i els científics als centres per commemorar el Dia Internacional de les Muntanyes, que es celebrarà l’11 de desembre amb el lema d’aquest any “El gel es fon, la Terra s’escalfa i …?”

Concursos, premis, ajuts

Inscripció oberta al II concurs Jo tinc la paraula

Ja s’ha obert el termini per participar en el II Concurs Jo tinc la paraula, adreçat a l’alumnat de secundària i batxillerat. L’objectiu és provocar la reflexió sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Aquí teniu les bases del concurs.

Fem matemàtiques 2022

Fem matemàtiques és una activitat organitzada anualment per la FEEMCAT dirigida a tots els alumnes de 5è i 6è de Primària i de 1r i de 2n d’ESO dels centres escolars de Catalunya. Té com objectius desenvolupar la competència matemàtica de l’alumnat i  iintercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques.

XXVII Prova Cangur a Catalunya

Ja tenim aquí les Proves Cangur, organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) que aquest curs realitzarà el 17 de març de 2022. Inscripció del 10 de gener al 22 de febrer de 2022

Cicle de xerrades “Espai família”

Us presentem el cicle de xerrades organitzat pel Consell Comarcal de Moianès, sobre sexualitat a l’adolescència i identitat de gènere, que tindran lloc els dies 15 i 16 de desembre, en format online a les 18.30h. Les dues xerrades són gratuïtes però cal fer la inscripció.

Nova maleta pedagògica. La bossa vermella

A la mediateca del CRP del Bages tenim una nova maleta pedagògica: La bossa vermella. El material està adreçat als centres perquè el professorat pugui acompanyar les nenes en l’experiència vital que suposa la primera menstruació.

Nova infografia amb els noms de les parts del violí

Les Revistes del Mes – Octubre 2021

Ja teniu aquí les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació. Són totes accessibles en línia, algunes gratuïtes i d’altres que requereixen claus d’accés.

Novetats bibliogràfiques sobre professorat

Han arribat novetats sobre professorat a la Biblioteca i centre documental del Departament d’Educació. biblioteca.educacio@gencat.ca

Reinicia’t! Per una biblioteca escolar activa

És hora de reiniciar-se i visibilitzar tot el que s’està fent a les biblioteques escolars. Volem conèixer la vostra experiència i ajudar-vos en el reinici Feu-nos arribar el formulari i ho compartirem per crear xarxa.

Les Revistes del Mes – Novembre 2021

Resolució de reconeixement de pràctiques educatives de referència

S’ha publicat al DOGC la resolució de reconeixement de pràctiques educatives de referència. Podeu trobar tota la informació relativa al procediment a seguir en el Portal de Centre i a l’XTEC. El termini per a presentar la sol·licitud, juntament amb la memòria de la pràctica educativa, és del 23 de novembre de 2021 al 7 de gener de 2022.