Dia Internacional de les Muntanyes

Us volem fer arribar la nova proposta d’hivern a les escoles i instituts, on acostarem les i els científics als centres per commemorar el Dia Internacional de les Muntanyes, que es celebrarà l’11 de desembre amb el lema d’aquest any “El gel es fon, la Terra s’escalfa i …?”

Un dels actes principals serà una webinar a càrrec d’en Kílian Jornet com a  moderador de tres científics: el Fernando Valladares, del CSIC que ens parlarà dels sistemes d’alerta al canvi climàtic, l’alteració de la biodiversitat i la regulació de poblacions. La Núria Catalán, membre del “ Laboratoire des Sciences du Climat et l’Environnement (LSCE) que ens parlarà del permafrost i el seu rol en el clima, el cicle del carboni i la importància de mantenir els wetlands i també del canvi de patró neu-pluja i el Pascal Egli, investigador en recerca sobre les glaceres, que ens parlarà del col·lapse dels glaciars, la previsió dels glaciars als Alps i els Pirineus i de les conseqüències de les extincions dels glaciars. Així com amb una xerrada amb un parell d’activistes mediambientals per donar als joves idees per tal d’actuar en favor del medi ambient.

A més es farà un treball previ: escoles i instituts