XXI Jornada anual XCB| Avaluar per aprendre: què ens diu la recerca?

La Xarxa de Competències ha aplegat, al llarg de 21 anys, docents de tot Catalunya amb voluntat de repensar els processos d’ensenyament i aprenentatge en els seus centres, per mitjà de la formació entre iguals i en xarxa, amb vistes a compartir i a enriquir-se mútuament per millorar els aprenentatges de tots els alumnes. Com a xarxa pionera ha esdevingut l’espai per excel·lència d’aprenentatge docent entre iguals del departament d’Educació, i ha contribuït a la professionalització docent individual i col·lectiva, amb la finalitat de capacitar els professionals perquè tots els i les alumnes puguin aprendre més i millor. Enguany la xarxa està formada per 650 centres, tant d’educació primària com secundària, de formació d’adults i d’educació especial, de diferents territoris, i implica més de 10.000 docents.

El Departament d’Educació organitza anualment una jornada de cloenda del programa, amb la finalitat de compartir i intercanviar les experiències que han realitzat els centres al llarg del curs, proporcionar evidències de les millores dels aprenentatges dels alumnes i ajudar a configurar un marc conceptual comú entre tots els docents que formen la xarxa, si bé la jornada és oberta a tots els docents que ho desitgin. Després de dos anys, en què s’ha celebrat amb un format virtual, el divendres 8 de juliol de 2022 s’ha reprès el format presencial a les Cotxeres de Sants.

La ponència central de la jornada, a càrrec de Txell Monguillot, professora de l’INEFC, i Neus Sanmartí, professora honorària de la UAB, porta el títol “Avaluar per aprendre: què ens diu la recerca?”. També hi ha un espai de presentació de 65 experiències dels centres que formen part de les diverses xarxes territorials. Les experiències tracten els temes treballats a la Xarxa al llarg dels darrers cursos: dinàmiques i instruments d’avaluació formativa treball cooperatiu, informes d’avaluació, observació docent entre iguals…, així com processos de transformació en els centres.

Finalment, recollint les oportunitats del nou currículum, la jornada clou amb una taula rodona, “Com vivim el món des de l’escola?”, en què participen Ramon Grau, Neus Gallart, Neus Heras i Digna Couso, per abordar la posició de l’escola com a lloc en què ha d’entrar la vida. Fernando Hernández recollirà i presentarà les conclusions de la jornada.

Per a més informació i inscripció, podeu consultar el següent enllaç.

Us hi esperem!!