XI Jocs Florals Escolars de Catalunya | Alt Penedès

El Departament d’Educació convoca els XI Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys.
La categoria del conte il·lustrat està adreçada a l’alumnat de primària de centres ordinaris i també d’educació especial amb el propòsit de promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic.

Els centres interessats de l’Alt Penedès que hi vulguin participar caldrà que omplin el formulari de participació que se’ls ha fet arribar per correu electrònic fins el 29 de febrer de 2024. És imprescindible fer aquesta inscripció prèvia a l’entrega dels treballs.

Els Jocs constaran de tres fases:

1a fase Selecció dels treballs dels diferents Serveis Educatius.

Cada centre inscrit de l’Alt Penedès haurà de triar un text per a cada categoria i enviar-lo, fins el dia 29 d’abril de 2024, als Serveis educatius de zona <crp-altpenedes@xtec.cat> en format digital. Consultau les bases:

El Servei Educatiu constituirà un jurat, el dijous 9 de maig de 2024, format per:

– Un o dos membres dels serveis educatius (CRP o LIC).
– Dos/dues mestres o professors/es dels diferents nivells educatius, educació primària i Educació Secundària Obligatòria.
– Un/a autor/a o personalitat reconeguda del món de la literatura infantil i juvenil vinculada al territori.
– Un professional de l’administració educativa o de l’administració local del territori.

S’escollirà un treball per categoria i es farà arribar als Serveis Territorials abans del dia 13 de maig.

2a fase
D’entre tots els treballs seleccionats en la primera fase, el jurat dels Serveis Territorials al Penedès n’escollirà les obres que passaran a la tercera fase.
Els Serveis Territorials constituiran un jurat format per professionals amb els mateixos perfils que consten a la fase 1.

3a fase
La final dels Jocs Florals de Catalunya serà a Barcelona el dissabte 8 de juny de 2024. Els treballs guardonats es publicaran a la pàgina web.