Taller de llengua i socialització de famílies

tallersfamiliesUn grup de mares de l’escola Mas i Perera, participen al Taller de Llengua i Socialització de famílies que té com a objectiu prioritari impulsar un espai relacional que permeti fomentar l’ús social i l’aprenentatge de la llengua catalana entre les famílies del centre, alhora que es promou la participació activa en el centre i el coneixement de l’entorn més proper (barri, municipi).
La participació de pares i mares en els mateixos centres educatius on estan escolaritzats els seus fills i filles, permet dur a terme una acció més coherent i coordinada entre família i escola, la qual cosa incideix directament en l’èxit escolar i en les expectatives acadèmiques de les filles i fills.
Novetat
La novetat del projecte rau en el fet que, durant aquest primer curs, una mare de l’escola, amb domini de la llengua catalana i amb fluïdesa de conversa, ajuda la professora del CPNL a tirar-lo endavant. En aquest cas, la mare és la Halima El Bakouri, nascuda al Marroc, però plenament integrada a la vida vilafranquina.
El curs es fa en horari lectiu, els dimarts i dijous a la tarda. Els continguts combinen coneixements de llengua catalana i temes relacionats amb l’escolaritat dels fills, com ara les festes i celebracions, els menús, les excursions o els temes que es tracten a la tutoria dels fills.
El taller és fruit d’un conveni signat entre el Departament d’Ensenyament, el Consorci per a la Normalització Lingüística i la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania. El projecte està impulsat juntament amb la direcció de l’escola i l’assessor LIC del centre.

Parelles lingüístiques
En aquest mateix sentit, s’ha impulsat la creació de parelles lingüístiques entre pares i mares de l’escola Mas i Perera, per donar un espai d’acollida a aquelles persones que ja parlen una mica de català i volen fomentar la pràctica de la llengua i la relació i convivència amb altres pares del centre. De moment, hi ha tres voluntaris i quatre aprenents que es troben una hora a la setmana per parlar en català. Els temes comuns són: Vilafranca, l’escola i l’educació dels fills.