Parelles lingüístiques

S’inicia una segona temporada de parelles lingüístiques a l’institut Alt Penedès de Vilafranca. Els alumnes de 4t d’ESO fan de voluntaris i mentors dels alumnes de l’aula d’acollida, nois nouvinguts que no fa vint-i-quatre mesos que són al nostre país.

L’activitat s’organitza des de l’Aula d’acollida i la matèria de Cultura i valors i compta amb el suport del Consorci de la Normalització lingüística i de l’Equip LIC del Servei Educatiu.

Després d’unes activitats de preparació dels voluntaris, que són alumnes de Cultura i valors de 4t , el divendres passat les parelles es van conèixer a partir d’uns jocs  i van començar les sessions que s’allargaran fins a final de curs. Cada parella té un quadern de seguiment que pauta les converses i serveix per fer una valoració de cada sessió. Una vegada al mes es faran també activitats conjuntes per treballar la llengua, la convivència, els valors i la cultura.

Podeu ampliar la informació a l’article publicat al butlletí del CNL seguint aquest enllaç.

També a la web de l’Institut Alt Penedès