Centre pilot de Pictoescriptura

L’escola Dr. Samaranch i Fina ha iniciat la formació i l’aplicació del programa de Pictoescriptura impulsat pel Departament d’Ensenyament.

La PictoEscriptura és un mètode per treballar la creació i el desenvolupament de l’expressió a les aules de Primària. Els eixos centrals d’aquest mètode són dos:

• Respectar, en totes les activitats de la programació, les fases del procés creatiu: obrir joc i explorar totes les respostes possibles a una mateixa pregunta per després escollir les que solucionaran millor el problema que es vol resoldre.

• Entendre el desenvolupament de l’expressió de manera integral, és a dir, sobre la base de la interacció simultània i contínua de totes les modalitats expressives: llengua oral, llengua escrita, llenguatge visual. Així, a més, s’atén millor la diversitat d’estils d’aprenentatge.

Els alumnes de Cicle Inicial faran un àlbum il·lustrat.  Els de Cicle Mitjà , a partir d’una història col·lectiva, cada alumne crea el seu propi final de la història i maqueta el seu exemplar del conte. Finalment els alumnes de Cicle Superior realitzaran un diari de viatge.

Per posar en pràctica aquest programa comptaran amb escriptors i il·lustradors professionals, a més d’una plataforma digital de treball i avaluació personalitzada per a cada alumne.

Així, doncs, mestres i alumnes treballaran amb una metodologia innovadora basada en el treball competencial de l’escriptura a partir del dibuix.

La formació estarà conduïda per l’equip professional de VoxPrima i acompanyada per l’ELIC de l’Alt Penedès.