Animeu-vos a treballar el DRAMA a l’aula

Recordem que el dimecres 3 de maig de 2017 s’organitza l’últim Tastet Educatiu a la seu dels Serveis Educatius de l’Alt Penedès, de 17:30h a 19h.

En aquesta ocasió es treballarà el Drama a l’Educació, de la mà d’Elisenda Puig, professora de literatura catalana i coautora de diversos llibres sobre el Drama l’Educació, tals com: “Drama. Tècniques teatrals per a l’ensenyament” i “Tutoria: què fem? L’aprenentatge a través del joc dramàtic”.

El Drama és un recurs d’ensenyament-aprenentatge que es pot emprar a qualsevol matèria, atès que possibilita el desenvolupament d’aspectes intel·lectuals, emocionals i creatius, de la mateixa manera que permet incrementar la participació activa de l’alumnat, cohesionar el grup  i treballar l’expressió corporal, l’expressió oral i escrita i l’expressió artística en general.

Si hi esteu interessats, podeu assistir-hi, enviant-nos un correu electrònic a l’adreça: lic.altpenedes@gmail.com, tot especificant el vostre nom complet i l’escola on treballeu.

El Drama és un recurs molt eficaç per portar dins de les aules, perquè el seu treball permet alhora tractar i emprar múltiples eines i estratègies, tals com: l’escriptura o lectura (diaris, cartes, missatges, diaris, etc.), la mímica, les màscares i els titelles (fabricació i utilització), la música, el dibuix i la pintura, el maquillatge, el vestuari… En definitiva, tots aquells recursos que els participants i els mestres són capaços de construir, imaginar, utilitzar, incorporar i integrar al treball de Drama.

Per acabar, i en relació a l’ús del Drama específicament dins de l’àmbit d’ensenyament i aprenentatge de les llengües, des de l’ELIC opinem que, tenint en compte que la llengua s’aprèn en acció, és a dir, usant-la; el Drama ofereix un munt de possibilitats en aquest sentit.

Captura