El silenci de les gaseles

Joves actors dels instituts Alt Penedès i Eugeni d’Ors porten el bullying dalt de l’escenari

Els estudiants de 1r i 2n d’ESO dels instituts públics de Vilafranca van assistir, el passat 20 d’abril, a la representació d’”El Silenci de les Gaseles”, obra dirigida per Rosa Gonzales i representada pels alumnes d’extraescolar de teatre dels instituts Alt Penedès i Eugeni d’Ors. L’obra repassava moments quotidians on s’hi podien observar escenes d’assetjament.

Es tracta d’una obra especialment interessant pel fet que està representada pels seus propis companys i companyes i, per tant, tracten aquest tema d’una manera més propera. A més, la temàtica va sorgir d’una proposta del mateix grup d’actors, que van anar construint el guió a partir de les seves pròpies idees.

A la representació hi van assistir la major part dels alumnes de 1r i 2n d’ESO dels instituts públics de Vilafranca, dividits en dues sessions a causa del reduït aforament del teatre.

L’obra es va estrenar el 30 de maig de l’any passat a la Mostra de Teatre Jove de Vilafranca.

Vist l’èxit de l’obra i el seu contingut educatiu, l’Ampa de l’Institut Alt Penedès va decidir apropar l’obra als instituts vilafranquins, a proposta d’algunes famílies dels joves. També hi ha col·laborat les Ampes dels instituts assistents i han rebut el suport del Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament de Vilafranca i el Centre de Recursos Pedagògics.

El grup de teatre s’obre a la possibilitat d’escenificar aquesta obra directament en altres escoles o instituts que els ho demanin, sempre que ho puguin combinar amb el seu horari escolar. Per aquest motiu, si hi ha algun centre interessat, es pot posar en contacte directament amb la Maite Colomer, membre de l’AMPA de l’Alt Penedès o amb la Rosa Gonzales, directora del grup.