Desembossa’t

Desembossa't

Des del Camp d’aprenentatge d’Empúries s’està portant a terme el Projecte desemBOSSA’t  conjuntament amb l’Ajuntament de l’Escala, la unió de botiguers del municipi i la Confraria de pescadors de l’Escala, amb l’objectiu d’eliminar les bosses de plàstic abans del 2023.

Si bé es comença pel municipi de l’Escala la idea és anar-hi sumant resta de municipis de la zona. Aquest projecte es basa en el programa d’aprenentatge servei del Departament d’educació. On l’alumnat de tots els centres educatius de l’escala poden aprendre a ser ciutadans responsables i compromesos amb el medi ambient. Alhora que fan un servei a la població per donar resposta a la problemàtica ambiental de contaminació a través dels plàstics.

El servei que es porta a terme és el de sensibilitzar, conscienciar i animar la població de l’Escala a deixar d’utilitzar bosses de plàstic a l’hora d’anar a comprar i reduir el consum d’envasos. Per dur a terme aquest projecte es faran diferents activitats segons el nivell de l’alumnat.

En són un exemple: La guia del Reciclatge, el Tríptic de la compra sense plàstics, Manifest de compromís, exposició de la problemàtica i possibles solucions, tutorial per “remendar” xarxes de pescadors com a exemple de reutilització i elaboració de bosses fetes de xarxa de pescadors recuperades. També es portaran a terme xerrades i tallers per  les famílies de l’escola i la ciutadania de l’Escala.

Una altra acció que es preveu desenvolupar enllaça amb la campanya Let’s Clean Europe de l’Agència de residus de Catalunya. S’organitza una neteja de l’àmbit marítim i terrestre des del Riuet fins a la punta de Trenca braços, on es necessita la col·laboració de diferents entitats i organitzacions per fer una recollida de gran abast. La jornada porta el nom de “Xarxes que pesquen plàstics“.

Entre tots podem aconseguir que la nostra actuació tingui un impacte real. Ens ajudeu a fer-ho possible?

. En marxa el projecte Desembossa’t