Biolectures: Punts de llibre

A punt de llegir és el projecte de col·laboració entre tres administracions de la comarca.  Biblioteques públiques, Parc Natural de Cap de Creus i el servei educatiu de l’Alt Empordà amb l’objectiu d’anar més enllà de l’aula i impulsar la lectura compromesa en família.

Una de les accions centrals del projecte és l’edició d’un punt de llibre.

Aquesta dinàmica de treball amb les biblioteques es va iniciar el curs 2014-2015 amb l’edició d’un col·leccionable de punts de llibre al voltant de 18 temàtiques referents als interessos, inquietuds i procés evolutiu dels infants i joves d’entre 3 i 16 anys i que es va lliurar a totes les famílies de la comarca i als usuaris de les biblioteques.

El curs 2020-2021 es va desenvolupar el projecte Coeducació – A punt de llegir amb el propòsit de fomentar la mirada coeducativa a través de la lectura.

I el curs 2022-2023, s’han editat 10.000 punts de llibre, que tenen com a imatge gràfica una secció del pòster ambiental del Parc Natural de Cap de Creus. Al dors del punt hi ha escrita la frase de la Greta Thunberg: “Em vaig prometre a mi mateixa que faria tot el possible per canviar les coses”.

Les unitats es repartiran a tot l’alumnat de les tretze escoles que formen part de la xarxa d’escoles del Parc Natural del Cap de Creus, a les persones usuàries de les biblioteques públiques de la comarca i als centres que sol·liciten en préstec la maleta al servei educatiu de l’Alt Empordà.

Com podem treballar el punt de llibre?

A continuació teniu enllaçada la proposta didàctica.

Proposta 1: El punt de llibre.

Proposta 2: La prestatgeria, un cop hem treballat les diferents parts del punt de llibre que ens han lliurat a l’escola, us emplacem a disposar de la vostra pròpia prestatgeria de lectura a l’aula. Punt de trobada d’aventures i descobertes insòlites. També podeu ampliar aquest espai amb la incorporació de les biografies de dones i homes aventurers i científics preferits, o bé, amb la visualització de documentals i pel·lícules. Enllaçárbol Del Conocimiento. Estantería De Libros Sobre Fondo Blanco. 3d Fotos, Retratos, Imágenes Y Fotografía De Archivo Libres De Derecho. Image 27280251.Proposta 3: Visitem la biblioteca del nostre municipi. Ben segur que la curiositat de tot el que aprendrem a l’escola ens portarà a visitar els espais naturals que hem estudiat a classe. No oblideu passar per la biblioteca del vostre municipi. Hi trobareu un munt de llibres que us ajudaran a obrir, encara més, la vostra imaginació.