Recursos educatius 8M

El Departament d’Educació, en el Dia Internacional de les Dones, se suma al missatge d’ONU Dones Les dones al lideratge: assolir un futur igualitari en un món COVID-19  i proposen activitats per visibilitzar i conscienciar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones i la necessitat de la corresponsabilitat.

En el següent enllaç podeu trobar propostes i recursos per treballar aquests aspectes. Esperem que us siguin d’utilitat.

Des de l’Institut Català de les Dones ens fan arribar una proposta lúdico-divulgativa per a treballar amb l’alumnat de primària i secundària els fets més rellevants del panorama català, estatal i internacional en la lluita pels drets de les dones arran del Dia Internacional de les dones (8 de març).

Es tracta del joc “Feminisme a taula” (taulell de joc, instruccions) i de les 100 fites seleccionades del feminisme que us enllacem a continuació:

Acte Institucional del Dia Internacional de les Dones

Podreu seguir l’acte a través del següent enllaç: https://youtu.be/agiiJ9jhiAI

Recursos en línia sobre feminisme, coeducació, perspectiva de gènere recomanats pel CRP de l’Alt Camp.

Quadern Com aprenem a ser dones, elaborat pel Col·lectiu Cala (Col·lectiu Alternatiu d’Aprenentatges) recull la seva visió sobre com aprenem a ser dones, quines estratègies es fan servir i s’han utilitzat per aconseguir que les dones exercim el paper que ens ha assignat l’autoritat patriarcal al llarg d’anys i segles d’educació masclista i violenta.

Petites històries, grans dones

Nou cicle de vídeocontes, entorn a dones rellevants. Coorganitzat per nou museus de Barcelona amb motiu del Dia Internacional de les Dones.  Iniciativa que vol donar a conèixer la figura d’una dona relacionada amb el patrimoni de cada un dels museus participants.

Dia Internacional de les Dones – Recursos per parlar-ne amb joves

El 8 de març és el Dia Internacional de les Dones. Joventut Diputació de Barcelona us proposa una sèrie de recursos per parlar amb els i les joves sobre la igualtat i les relacions de gènere. El lema de 2021 és «Dones líders: per un futur igualitari en el món de la Covid-19».

Dones i Feminismes | Ajuntament de Barcelona

Portal Dones i Feminismes
En aquest apartat hi trobareu un conjunt de recursos pedagògics amb perspectiva de gènere, adreçats a sensibilitzar pel que fa als drets de les dones i la prevenció de qualsevol tipus de discriminació o violència exercida per raons de gènere.

Són recursos per treballar amb tot tipus de públics un ampli ventall de temes: ciberassetjament, masculinitat[s], violència masclista a l’espai públic, prevenció de l’assetjament a l’esport, prevenció de l’abús sexual infantil, etc.

El servei de currículum del Departament d’Educació ha creat el programa COEDUCA’T per ajudar als centres educatius a potenciar i visibilitzar la perspectiva de gènere, la coeducació i l’educació afectivosexual. Per accedir al web cliqueu aquí.

Teixim xarxes contra els estereotips! | EducoopTeixim xarxes contra els estereotips! és un espai de formació, debat, interacció i enxarxament i un altaveu de les accions de totes aquelles persones i col·lectius que lluiten per una societat lliure de discriminacions i violències masclistes.

Consulta i descobreix recursosprojectes i entitats que fomenten i treballen per la prevenció i erradicació de les violències i els estereotips cisheterosexistes.

Trobareu més recursos clicant a sobre de cada imatge: