Com aprenem? Neurociència i psicologia cognitiva de l’aprenentatge
Aquesta sessió té per objectiu apropar d’una forma rigorosa, però alhora amena i accessible, alguns dels coneixements cientÃfics actuals sobre com aprèn el cervell que poden transferir-se a les aules per fonamentar el processos d’ensenyament-aprenentatge i contribuir aixà a la millora qualitativa de les prà ctiques educatives.
Héctor Ruiz és biòleg i director de la International Science Teaching Foundation, on investiga en l’à mbit de la psicologia cognitiva de la memòria i l’aprenentatge per desenvolupar recursos educatius basats en l’evidència cientÃfica. Des de 2002, ha fundat i desenvolupat diversos projectes per contribuir a millorar l’educació K-12, proporcionant a docents i estudiants eines i metodologies fonamentades en la recerca sobre com aprenen les persones. Ha estat assessor educatiu de diverses escoles, organitzacions i governs d’Europa, Àsia i Amèrica, i és autor dels llibres ¿Cómo aprendemos? Una aproximación cientÃfica al aprendizaje y la enseñanza (Editorial Graó, 2020), Coneix el teu cervell per a aprendre a aprendre (ISTF, 2020) i Aprendiendo a aprender (Vergara, 2020). El seu treball es centra en bastir ponts entre la recerca cientÃfica sobre com aprenen les persones i la prà ctica educativa.