Joguines químiques

Joguines químiques: Blandiblú, Flubber o mocs de dinosaure

Centre: Escola Sant Salvador
Presenten: Cicle Superior (5è)
Coordinació: Montserrat Sastriques i M. Antònia Cassadó
Descripció: Volem apropar la química a les escoles de primària, doncs aquesta és moltes vegades la gran ignorada pels mestres i alumnes de primària, possiblement per considerar-la difícil i més vinculada a secundària.
L’experiment és molt senzill i tanmateix engrescador. A partir de dos components químics: polialcohol vinílic i borat sòdic i, afegint colorant alimentari a la mescla, farem una substancia enganxosa i fastigosa molt atractiva pels nens/es. Aquesta substancia llefiscosa és el producte d’una reacció química produïda per la combinació d’aquests dos elements. Podem observar que de dos elements, un aquós i l’altre sòlid en forma de pols, n’obtenim una substancia totalment gelatinosa.
L’ objectiu principal és que observin que és possible fabricar joguines químiques i també que dos productes químics, desconeguts i poc atraients per a la canalla, poden convertir-se en un altre substancia coneguda, propera i divertida que té unes propietats i unes característiques diferents als productes inicials.
Manipulant el blandiblú, flubber o moc de dinosaure podem passar una estona molt entretinguda. També el podran prendre a casa i fer participar a tota la família.