Gaudim de la geologia a Santa Creu d’Olorda

Els alumnes de CTMA de 1r de Batxillerat de l’Institut Lluís de Requesens de Molins de Rei van realitzar dilluns 23 d’abril l’itinerari geològic de Santa Creu d’Olorda.
L’itinerari és un recorregut circular amb 6 parades on es posen de manifest fenòmens geològics destacables. Els alumnes investiguen afloraments de roques metamòrfiques i sedimentàries i posen en pràctica diferents tècniques de camp per interpretar processos d’erosió, sedimentació i deformació, així com transformacions metamòrfiques.

Com han vingut caminant des de Molins de Rei, el recorregut no ha seguit l’ordre habitual. Han iniciat l’activitat al voltant de la masia de Can Farrés, on han pogut observar fòssils del Paleozoic i també deduir la formació d’aqüífers.
Han continuat el recorregut fins a un plec amb encavalcament de grans dimensions que il·lustra com actuen les forces de compressió. Més endavant han observat fenòmens de vessant com la formació de xaragalls a les argiles.

En el camí de pujada cap al cim han accedit a la cova d’or, un conjunt de grutes dins les calcàries on es poden observar fenòmens càrstics i més fòssils del Paleozoic. Reprenent l’itinerari han pujat fins al cim del Puig d’Olorda (434 m) amb una excel·lent vista des de on s’interpreta el paisatge i s’analitzen les roques calcàries que hi apareixen.
Finalment han visitat  “La Pedrera dels ocells”, una antiga mina on han analitzat un vistós aflorament de pissarres bituminoses.
Des de aquí han tornat caminant fins a Molins de Rei. Tot i la calor i el gran recorregut que han fet a peu, han completat una feina magnífica!