Convivència i mediació. Stop bullying

• Què dius, què veus? Un joc de misteri sobre el conflicte. Ripoll, Oriol
  • En clase me pegan. Avellanosa, Ignacio

Educació secundària

• Bullying. Aulas libres de acoso. Beane, Allan l.
  • Bullying, quan els joves són víctimes i agressors. Macfarlane, Aidan; Mcpherson, Ann
  • Guia de mediació escolar. Programa comprensiu d’activitats.  Boque, Carme; Torremorell, Carme
  • Herramientas contra el acoso escolar. Un enfoque integral. Suckling, Amelia; Temple, Carla.
  • Los 10 principios de la cultura de mediación. Munné, Maria; Mac-Cragh, Pilar
  • Mediación, convivencia y resolución de conflictos en la comunidad. Rozenblum de Horowitz, Sara. Graó. Barcelona 2007
  • La convivència en els centre docent d’ensenyament secundari. Programa i propostes pedagògiques. Direcció general d’ordenació i innovació educativa. Dep. d’Ensenyament.

Educació secundària

AMERICAN  HISTORY X  Kaye, Toni
Derek és el líder d’un grup de joves neonazis. Malgrat la seva gran intel·ligència, les seves accions criminals culminen en un brutal assassinat i en sentència de presó. Després de tres anys de presó, Derek es converteix en un home diferent amb un únic objectiu: salvar el futur del seu germà Danny que ha seguit els seus passos durant la seva absència.

BOYS DON’T CRY  Peirce, Kimberly
La pel·lícula és una dramatització de la història real de Teena Brandon , una jove inadaptada, interpretada per Hilary Swank , que busca l’amor com a forma de redimir-se de tot quant odia. Atrapada en un món que no l’accepta, la vida al seu poble natal és massa dura. Tractant d’escapar de tot el que el seu poble representa arriba a Falls City, on podrà donar regna solta als seus somnis. Però aquests comencen a trontollar-se quan coneix a Llana Tisdel, una eixelebrada bellesa rossa i la més popular de la ciutat. La imatge explora els temes de la llibertat, el coratge, la identitat i l’autonomia.

COBARDES  Corbacho, José; Cruz, Juan
Gaby és un xaval de catorze anys que té por d’anar al col·legi. Tal vegada la seva por sigui a causa de Guilli, un company de classe, que per la seva banda té por de defraudar al seu pare. Però els pares de Gaby i Guilli també tenen por, a perdre el seu treball, al fet que la seva família s’enfonsi, en poder que els embolica, a no conèixer als seus propis fills … I després està Silverio, l’amo de la pizzeria, que no li té por a res. Bé… tal vegada a Déu…

Guia didàctica proposada: HTML

EL BOLA  Mañas, Achero
Al barri de Pablo “El Bola” arriba un nen nou, Alfredo. Tots dos es fan amics ràpidament, però, els pares d’Alfredo al conèixer a Pablo sospiten que el maltracten a casa seva. Tracten d’ajudar-lo però, això no serà gens fàcil.

Guia didàctica proposada: versió PDF

Recursos online: convivència i mediació

• Material de mediació – Treballar la gestió de conflictes.
    Guies didàctiques: Cinema i valors, Cinema i coeducació,  Cinema i cultures
  • Rosa Sensat –  Recull de webs amb informació diversa
  • Edualter Portal de recursos sobre educació per la pau, desenvolupament i sostenibilitat. Inclou una selecció bibliogràfica de documents relacionats amb la mediació i la resolució de conflictes i enllaços a pàgines sobre aquestes temes.
  • Edualter – Cine. Llistat de DVDs
  • CRP Sant Celoni Aquesta web posa a disposició dels docents i particulars un recull d’articles, llibres i material audiovisual sobre la temàtica de mediació.