La nostra comunitat de pràctica de biblioteques escolars recomana aquestes lectures per Nadal

reixos1

La Comunitat de Pràctica de Biblioteques Escolars del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 us presenta, un Nadal més, una guia de lectures recomanades per als infants de les escoles de Cervelló, Corbera de Llobregat, La Palma de Cervelló, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Torrelles de Llobregat i Vallirana.

La guia, com les anteriors, s’adreça a les famílies i pretén orientar-les en la compra de llibres per als seus fills. Uns llibres pensats per a ser llegits en companyia i se’n parli.

La guia, en forma de tríptic, fa una proposta de 20 llibres, cinc per a cadascun dels cicles presents a les escoles. Hi destaca per damunt de tot la recomanació de les La pel·lícula de la vida (Cruïlla), una gran obra de la Maite Carranza que explica els efectes de la crisi sobre les persones més vulnerables, els infants, dóna la casualitat que un dels punts de partida de la novel·la és una escola de Sant Vicenç dels Horts. Tampoc ens hem d’oblidar d’algunes obres que tenen el Nadal en el seu rerefons argumental, o dues petites joies de l’editorial Kalandraka per als més petits (Un regal diferent i L’arbre de l’escola).

Aquesta comunitat de pràctica està formada per les persones responsables de les biblioteques de les escoles Escola Nova (Cervelló) Puig d’Agulles (Corbera de Llobregat), El Solell (La Palma de Cervelló), Joan Juncadella, La Guàrdia, La Vinyala, Mare de Déu del Rocío, Sant Antoni, Sant Jordi i Col·legi Sant Vicenç (Sant Vicenç dels Horts) i Pompeu Fabra (Vallirana) i pel referent de biblioteques escolars del Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

La imatge que il·lustra aquesta entrada és un detall de l’ Atles Català, considerat l’obra mestra de la cartografia medieval europea. Els seus autors són Abraham i Jatufà Cresques, dos jueus, pare i fill, que visqueren al Call Major de Palma al segle XIV. Aquest altes, que avui dia es pot consultar a la Bibliothèque Nationale de París, fou un regal que el 1373 l’infant Joan, fill del rei Pere el Cerimoniós, encarregà fer per al rei Carles V de França. A part de la seva sorprenent precisió en la cal·ligrafia de costes i rutes, l’Atles Català destaca per ser el primer on apareix la rosa dels vents.

Descàrrega de la guia. Escoles de Cervelló, Corbera de Llobregat, Pallejà, Torrelles de Llobregat i Vallirana.

Descàrrega de la guia. Escoles de Sant Vicenç dels Horts.

Per descarregar les guies poseu el cursos del ratolí damunt el document i premeu la icona Finestra externa que surt a la part superior dreta de la imatge.

Els centres que participen al seminari tenen la seva guia personalitzada.