Nanokit 2.0

Al CRP disposem d’un exemplar del Nanokit 2.0 gràcies a les accions del CESIRE al voltant de la nanotecnologia que es realitzen principalment en col·laboració amb els Centres Científics i Tecnològics (CCiTUB) de la Universitat de Barcelona, l’Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia (ICN2), i el Grau de Nanociència i Nanotecnologia de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Els centres de secundària de l’Alt Penedès nanokitque ho sol·licitin podran disposar d’aquest kit durant un mes. Vegeu quines són les condicions de préstec d’aparells i kits didàctics en el menú RECURSOS d’aquesta mateixa pàgina. Podeu consultar l’inventari de material en el document.pdf.

Us podeu descarregar el material didàctic que acompanya el kit en els enllaços següents:

Iniciativa NanoEduca

Els objectius principals de la iniciativa NanoEduca són introduir l’alumnat i el professorat d’ensenyament secundari en els conceptes bàsics de la nanotecnologia, fomentar l’interès i crear vocacions dels alumnes per les disciplines cientifico-tècniques, i crear una xarxa d’intercanvi de coneixement i col·laboració permanent entre professional investigador i docents en actiu.  Aquestes accions s’estructuren fonamentalment a partir de tres grans eixos: formació pel professorat, materials didàctics i l’organització d’un concurs per l’alumnat.

La iniciativa NanoEduca es va iniciar el curs 2015-16 amb una prova pilot amb professorat de 16 centres educatius, i més de 500 alumnes participants. Es van dissenyar i produir uns kits d’experimentació a l’aula amb 18 propostes didàctiques, agrupades en 4 àmbits (fonaments de nanociència i nanotecnologia, nanociència, nanotecnologia i nanomaterials, i nanobiotecnologia). L’avaluació d’aquests materials per part tant de l’alumnat com del professorat participant va utilitzar-se com a base pel disseny d’una nova versió del nanokit, dissenyat i produït gràcies al finançament de la FECYT (projecte FCT-15-10278).

Web NanoEduca nanoeduca.cat
Canal de Youtube (18 vídeos d’experiments).
Twitter NanoEduca @nanoeduca
CESIRE*> Projectes> Nanotecnologia