PFZ 2017-2018| Detecció de necessitats

logo pfz Alt PenedèsPer tal d’iniciar el Pla de formació de zona de l’Alt Penedès 2017-2018 s’ha actualitzat l’espai de detecció de necessitats de l’apartat FORMACIÓ. Com l’any passat, hi trobareu els formularis de sol·licitud (formació en centre, participació als seminaris de coordinació i formació oberta). Data límit per enviar aquests qüestionaris: 18 de maig de 2017.

Dins el mateix apartat de FORMACIÓ trobareu més informació sobre les diferents modalitats i formats i el calendari previst.

IV Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Ensenyament organitzarà els IV Jocs Florals Escolars de Catalunya.
La quarta convocatòria dels Jocs Florals Escolars de Catalunya s’adreça als centres d’educació primària i educació secundària obligatòria amb la finalitat d’estimular
l’expressió escrita dels alumnes, aprofitant una tradició cultural ben arrelada a Catalunya que molts centres escolars de fet ja celebren als seus municipis o
comarques.… Llegeix més»

Els maletins “Llegir de cine”, nous recursos en préstec de la Mediateca

Com a celebració de Sant Jordi, a la Mediateca del Servei Educatiu, estrenem els Maletins Llegir de cine. Cadascun dels sis maletins disponibles en préstec contenen un llibre de literatura infantil i juvenil i la seva versió cinematogràfica en pel·lícula DVD. Van acompanyats de dossiers didàctics complementaris. Guia de contingut Maletins Llegir de cine

L’editorial Santillana ha col·laborat aportant els llibres, que formen part del catàleg del seu projecte de literatura infantil i juvenil loqueleo.

collage_llegirdecine

Save

4a Trobada Pedagògica al 33è Saló del Llibre de Catalunya

El 33è Saló del Llibre Infantil i Juvenil de Catalunya es celebrarà del 2 al 14 de maig al Teatre l’Amistat de Mollerussa. Programa general del 33è Saló.
La Trobada pedagògica es celebrarà el dissabte 6 de maig. Programa de la 4a Trobada pedagògica i enllaç per a la inscripcció.
SaveLlegeix més»

Animeu-vos a treballar el DRAMA a l’aula

Recordem que el dimecres 3 de maig de 2017 s’organitza l’últim Tastet Educatiu a la seu dels Serveis Educatius de l’Alt Penedès, de 17:30h a 19h.

Si hi esteu interessats, podeu assistir-hi, enviant-nos un correu electrònic a l’adreça: lic.altpenedes@gmail.com, tot especificant el vostre nom complet i l’escola on treballeu.… Llegeix més»

Trobada amb R.J. Palacio autora de Wonder

El 22 d’abril proper el Departament d’Ensenyament i l’editorial La Campana ha preparat una trobada de la comunitat educativa amb R.J. Palacio, autora del llibre Wonder.

La trobada, que tindrà lloc el 22 d’abril, es farà a La Casa del llibre (Rambla Catalunya, 37) de Barcelona i començarà a les 10h del matí. Si esteu interessats en assistir-hi, podeu inscriure-us des del següent enllaç.… Llegeix més»

Cloenda del projecte LECXIT a Gelida

Ahir, 18 d’abril de 2017, es va celebrar la cloenda del projecte LECXIT entre l’Institut de Gelida i les escoles Les Fonts i Montcau, organitzat en el marc del Pla Educatiu d’Entorn.
Agraïm a la comunitat educativa de Gelida per confiar en el projecte LECXIT i els animem  que continuïn aplicant-lo els següents cursos.… Llegeix més»

En formem part

Mapa del seminaris de biblioteques escolars i grups de treball. A la nova web de xarxa de biblioteques trobareu les informacions referents als Seminaris de biblioteques escolars i grups de treball dels diferents territoris de Catalunya. Al mapa interactiu Instamaps es reflecteixen els que funcionen aquest curs 2016-2017:

Jo, eTwinning, i tu?

etwinning8Jornada de difusió que es farà el 8 de maig de 2017 a Barcelona per donar a conèixer la plataforma eTwinnig entre els centres educatius de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’intercanvi d’idees i la cooperació entre professorat i alumnat de països de tot Europa.

Inscripcions obertes fins el 5/05/2017 en aquest enllaç: http://bit.ly/2oQcP0v

Veure document amb més informació sobre el dinar, la certificació i la localització.

Semifinalistes del CLVA 2017

Ja teniu disponibles el VÍDEO i les FOTOGRAFIES del certamen!
Grumets vermells (cicle mitjà de primària)
· Roger Albarran Ràfols de l’Escola El Castellot de la Múnia (Castellví de la Marca)
· Ariadna Laborda de l’Escola Montagut de Vilafranca.
Grumets verds (cicle superior de primària)
· Gerard Esteve Gordón de l’Escola Pau Boada de Vilafranca.
· Foix Pons de l’Escola Montagut de Vilafranca.
Timoners (alumnat d’aula d’acollida)
· Lora Lyubenova Yankova de l’Escola J. Baltà i Elias de Vilafranca.… Llegeix més»