Horari d’atenció al públic
Dimarts i Dijous de 9:00h a 13:00h.
Adreça
Complex Educatiu de Tarragona. Ctra. Salou, s/n. 43006-Tarragona
EAP-A / 977922871 / e3907121@xtec.cat
EAP-B / 977922872 / e3907124@xtec.cat
Els EAP són equips d’assessorament i orientació psicopedagògic que donen suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies.
Els EAP formen part dels serveis educatius de zona (SEZ) conjuntament amb els centres de recursos pedagògics (CRP) i els equips d’assessorament en llengua, interculturalitat i cohesió social (ELIC).
Formen part dels EAP tres perfils professionals:
- Orientació Educativa- Psicopedagogia:
La funció principal del perfil de Psicopedagogia és fer la detecció, avaluació i proposta de resposta educativa de l'alumnat amb NESE o susceptible de requerir-ho. Posteriorment fem el seguiment, les derivacions i/o coordinacions oportunes en funció de cada cas. Prioritzem el treball en equip i en xarxa per orientar la millor resposta educativa per a cada cas. S’ inclou l'assessorament a la comunitat educativa implicada en aquest alumnat.
- Fisioterapia:
Els fisioterapeutes són professionals de suport a la docència i formen part de l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP). Intervenen en l’àmbit educatiu donant atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de dèficits motrius, des d'una perspectiva inclusiva que potencia al màxim l'autonomia personal, l'aprenentatge escolar i la participació en l'entorn educatiu.
Els i les professionals del Treball Social en Educació assessorem a la comunitat educativa en els aspectes socials, familiars, relacionals, educatius, sanitaris i culturals mitjançant el treball en xarxa, l'atenció directa i la coordinació amb els diferents agents de la zona.
Normativa
DECRET 155/1994, de 28 de juny, pel qual es regulen els serveis educatius del Departament d’Ensenyament.
Els centres educatius, els equips directius, el professorat i altres professionals implicats en l’atenció a l’alumnat amb dificultats o amb necessitats educatives especials, l’alumnat i les seves famílies.
Objectius
- Identificar i avaluar les necessitats educatives especials de l’alumnat i fer la proposta d’escolarització, en col·laboració amb els serveis educatius específics quan s’escaigui.
- Assessorar el professorat i les famílies en la resposta educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials, en col·laboració amb els docents especialitzats i els serveis educatius específics.
- Assessorar els equips docents, l’alumnat i les famílies sobre aspectes d’orientació personal, educativa i professional.
- Donar suport als centres educatius en la millora de l’atenció a la diversitat i la inclusió.
- Col·laborar conjuntament amb els altres equips del servei educatiu de zona i els específics per tal de promoure activitats d’intercanvi i de formació del professorat.
- Col·laborar amb els serveis socials i sanitaris de l’àmbit territorial d’actuació, per tal d’oferir una atenció coordinada als alumnes i famílies que ho necessitin.
Clica aquí per visualitzar les funcions de l’EAP.
ESCOLES | COL·LEGIS | INSTITUTS | CENTRES D'EDUCACIÓ ESPECIAL |
ESC L'Antina | COL Dominiques Tarragona | INS Altafulla | CEE Estela |
ESC Antoni Roig | COL El Carme | INS Compte de Rius | CEE La Muntanyeta |
ESC Arquitecte Jujol | COL Joan Roig | INS Martí i Franquès | CEE Sant Rafael |
ESC Cèsar August | COL L'Estonnac L’Ensenyança | INS Pallaresos | CEE Solc + PHS |
ESC El Cucurull | COL La Salle + TicTac | INS Pons D’Icart | |
ESC El Miracle | COL Mare de Déu del Carme | INS Pont del Diable + AIS | |
ESC El Roquissar | COL Mare Nostrum | INS Ramón de la Torre | |
ESC Els Ametllers | COL Sant Pau Apòstol | INS Roda de Berà | |
ESC Guillem de Claramunt | COL Santa Teresa de Jesús | INS Sant Pere i Sant Pau | |
ESC Josep Nin | COL Vedruna Sagrat Cor | INS Tarragona | |
ESC Josep Veciana | INS Torredembarra | ||
ESC La Portalada | INS Vidal i Barraquer | ||
ESC Les Codinetes | INS-ESC L’Agulla del Catllar | ||
ESC Les Eres | INS-ESC L'Arrabassada | ||
ESC Marcel·lí Domingo | |||
ESC Molí de Vent | |||
ESC Montoliu | |||
ESC Pau Delcòs | |||
ESC Pax + AIS | |||
ESC Pràctiques | |||
ESC Saavedra | |||
ESC Salvador Espriu | |||
ESC Sant Pere i Sant Pau | |||
ESC Sant Salvador | |||
ESC Sant Sebastià | |||
ESC Serrallo | |||
ESC Tarragona |
ESCOLES | COL·LEGIS | INSTITUTS | LLARS D'INFANTS | UEC |
ESC Salou | COL Elisabeth | INS Marta Mata | EEI La Baldufa | UEC SALOU |
ESC Europa | COL Joan XXIII | INS Jaume I | EEI La Taronja | UEC VILA SECA (AULA 15) |
ESC Santa Maria del Mar | Institució Tarragona (Centre Turó) | INS Ramon Barbat i Miracle (Vila Seca) | EEI Ninot | UEC ESCACS |
ESC Voramar | COL Salle Torreforta | INS Vila-seca (Vila Seca) | EEI Nou Esquirol + Esquirol | |
ESC Mestral (Vila Seca) | INS Collblanc | EEI Patufet | ||
ESC Miramar (Vila Seca) | INS Collblanc | EEI El Morell | ||
ESC Torroja i Miret (Vila Seca) | INS Torreforta | EEI La Baldufa | ||
ESC La Canaleta (Vila Seca) | INS Camp Clar | |||
Esc Sant Bernat Calvó (Vila Seca) | INS-ESC Mediterrani | |||
ESC Cal·lipolis (Vila Seca) | INS Constantí | |||
ESC La Plana (Vila Seca) | INS Cal·lípolis | |||
ESC La Canonja | INS Pere Martell | |||
ESC Bonavista | INS El Morell | |||
ESC Riuclar | ||||
ESC Ponent | ||||
ESC La Floresta | ||||
ESC Torreforta | ||||
ESC Els Àngels | ||||
ESC Camp Clar | ||||
ESC Ramon Bergadà (Constantí) | ||||
ESC Pere Virgili | ||||
ESC Ventura i Gassol | ||||
ESC Mare de Déu del Lledó |
RECURSOS PER A DOCENTS
Alumnat NEE: Necessitats Educatives Especials |
Alumnat NESE: Necessitats Específiques de Suport Educatiu |
||
DISCAPACITAT FÍSICA | TRASTORN GREU DE CONDUCTA | TRASTORNS QUE CONDICIONEN L’APRENENTATGE | ALUMNAT AMB ALTES CAPACITATS |
DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL | TRASTORN MENTAL | TDAH: TRASTORN PER DÈFICIT D'ATENCIÓ I HIPERACTIVITAT | TDL: TRASTORN DEL LLENGUATGE |
DISCAPACITAT SENSORIAL | MALALTIES DEGENERATIVES GREUS I MINORITÀRIES | ALUMNAT D'ORIGEN ESTRANGER AMB NESE:
Incorporació tardana, falta de domini llengües vehiculars, escolaritat prèvia deficitària |
SITUACIONS SOCIOECONÒMIQUES I SOCIOCULTURALS DESFAVORIDES |
TEA: TRASTORNS DE L’ESPECTRE AUTISTA | PLURIDISCAPACITAT |
Més informació a
https://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/diversitat-i-inclusio/atencio-educativa-als-alumnes/nese/