EAP

Horari d’atenció al públic

Dimarts i Dijous de 9:00h a 13:00h.

CAL CITA PRÈVIA

Adreça

Complex Educatiu de Tarragona. Ctra. Salou, s/n. 43006-Tarragona

EAP-A / 977922871 / e3907121@xtec.cat

EAP-B / 977922872 / e3907124@xtec.cat

Els EAP són equips d’assessorament i orientació psicopedagògic que donen suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats educatives especials, així com a les seves famílies.

Els EAP formen part dels serveis educatius de zona (SEZ) conjuntament amb els centres de recursos pedagògics (CRP) i els equips d’assessorament en llengua, interculturalitat i cohesió social (ELIC).

Formen part dels EAP tres perfils professionals:

• Orientació Educativa- Psicopedagogia:

La funció principal del perfil de Psicopedagogia és fer la detecció, avaluació i proposta de resposta educativa de l'alumnat amb NESE o susceptible de requerir-ho. Posteriorment fem el seguiment, les derivacions i/o coordinacions oportunes en funció de cada cas. Prioritzem el treball en equip i en xarxa per orientar la millor resposta educativa per a cada cas. S’ inclou l'assessorament a la comunitat educativa implicada en  aquest alumnat.

• Fisioterapia:

Els fisioterapeutes són professionals de suport a la docència i formen part de l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP). Intervenen en l’àmbit educatiu donant atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de dèficits motrius, des d'una perspectiva inclusiva que potencia al màxim l'autonomia personal, l'aprenentatge escolar i la participació en l'entorn educatiu.

• Treball Social

Els i les professionals del Treball Social en Educació assessorem a la comunitat educativa en els aspectes socials, familiars, relacionals, educatius, sanitaris i culturals mitjançant el treball en xarxa, l'atenció directa i la coordinació amb els diferents agents de la zona.

Normativa

DECRET 155/1994, de 28 de juny, pel qual es regulen els serveis educatius del Departament d’Ensenyament.

Els centres educatius, els equips directius, el professorat i altres professionals implicats en l’atenció a l’alumnat amb dificultats o amb necessitats educatives especials, l’alumnat i les seves famílies.

Objectius
  • Identificar i avaluar les necessitats educatives especials de l’alumnat i fer la proposta d’escolarització, en col·laboració amb els serveis educatius específics quan s’escaigui.
  • Assessorar el professorat i les famílies en la resposta educativa a l’alumnat amb necessitats educatives especials, en col·laboració amb els docents especialitzats i els serveis educatius específics.
  • Assessorar els equips docents, l’alumnat i les famílies sobre aspectes d’orientació personal, educativa i professional.
  • Donar suport als centres educatius en la millora de l’atenció a la diversitat i la inclusió.
  • Col·laborar conjuntament amb els altres equips del servei educatiu de zona i els específics per tal de promoure activitats d’intercanvi i de formació del professorat.
  • Col·laborar amb els serveis socials i sanitaris de l’àmbit territorial d’actuació, per tal d’oferir una atenció coordinada als alumnes i famílies que ho necessitin.

Clica aquí per visualitzar les funcions de l’EAP.

ESCOLES COL·LEGIS INSTITUTS CENTRES D'EDUCACIÓ ESPECIAL
ESC Tarragona

ESCOLES COL·LEGIS INSTITUTS LLARS D'INFANTS UEC
ESC Salou COL Elisabeth INS Marta Mata EEI La Baldufa UEC SALOU