Redisseny de l’skatepark

Pere Joan Iborra AgramuntTítol:          Redisseny de l’skatepark de Tarragona
Autor/a:     Pere Joan Iborra Agramunt
Tutor/a:      Magdalena Murillo Clavé
Modalitat:  Ciències i tecnologia: Cientificotècnic
Àrea:          Arquitectura
Centre:       Ins Antoni de Martí i Franquès
Localitat:   Tarragona

Objectius:
  1. Dictaminar si l’skatepark de Tarragona és funcional o no.
  2. Esmenar els errors de disseny de l’skatepark de Tarragona.
  3. Dissenyar un skatepark que sigui funcional i atractiu per satisfer les necessitats de la societat skater i d’altres esports relacionats.
  4. Millorar la seguretat del skatepark.
Hipòtesi:

La hipòtesi de la qual parteix el treball és descobrir els defectes i errors de l’skatepark de Tarragona que fan que no sigui funcional i que sigui perillós.

El procés:

El treball s’estructura en dues parts ben diferenciades, els fonaments teòrics i la part pràctica de l’elaboració del disseny
La primera part conté, per una banda, una breu explicació sobre els orígens i l’evolució de l’skateboarding i sobre els skateparks, i per l’altra, una anàlisi del disseny de l’skatepark de Tarragona mitjançant un treball de camp, per recollir informació, consistent en una enquesta per copsar l’opinió dels usuaris de l’skatepark i les seves preferències, i una entrevista a un arquitecte-skater per tenir una opinió més fonamentada sobre el disseny d’aquests espais.
Per a l’elaboració d’aquesta part hem buscat informació de la història de l’skate i dels skateparks a través d’internet i ens hem servit de les xarxes socials per difondre l’enquesta.
L’anàlisi de l’skatepark ha permès afrontar la segona part del treball, la del disseny, amb més tranquil·litat perquè ja sabíem els aspectes que calia millorar i els elements que podien fer el disseny més atractiu.
Per a aquesta segona part hem buscat informació dels skateparks més emblemàtics per tal de veure quins elements tenen més acceptació entre els skaters, hem buscat també els plànols existents per tenir un punt de partida i s’ha fet la tria dels mòduls del nou disseny. A continuació hem procedit a l’elaboració dels plànols dels mòduls amb l’AutoCAD i, per acabar s’ha decidit la distribució dels mòduls en l’espai de l’skatepark tenint en compte que la seguretat quedés garantida.

Conclusions:

Amb aquest treball de recerca hem pogut assolir els objectius que ens havíem plantejat al principi i, a més, hem pogut demostrar que la hipòtesi de la qual partíem era certa. El fet d’haver assolit els objectius amb èxit i haver corroborat la hipòtesi ens ha donat molta satisfacció, però també ens ha plantejat nous reptes i suggerit noves idees que podrien servir per ampliar aquest treball (amb molt més temps i més recursos) o per plantejar una nova proposta com ara el disseny d’un skatepark amb el programa SolidWorks i fer-ne una maqueta amb una impressora 3D.

Presentació:

Fotos:

 

Foto 1.- Resultat del disseny en 3D