Reus amb mòbil

Títol: Reus amb mòbil. App per conèixer el nostre patrimoni
Autors: Misericòrdia Àvila Irigaray, Isabel Manresa, Aleix Paris i Joaquim Cavallé
Tutor: Joaquim Soro
Modalitat: Ciències i tecnologia: Cientificotècnic
Àrea curricular: Tecnologia
Centre: Ins Salvador Vilaseca
Localitat: Reus

Aleix Paris  Misericòrdia Avila  Isabel Manresa  Joaquim Cavallé

Trobar informació curiosa i interesant per a l’aplicació, crear una aplicació per Android sense cap error de programació, estructurar de forma ordenada els blocs de programació, arribar a un mínim 3 persones que es descarreguin la nostra app, obtenir coneixements bàsics i aconseguir un desenvolupament a l’hora de programar, treballar en grup adequadament i redactar un treball de recerca de forma correcta i ordenada.

Inicialment, vam pensar que seria un treball molt difícil ja que érem 4 persones fent tota una aplicació. Teníem moltes idees al cap però utilitzant per primera vegada App Inventor, no sabíem com enfocar-lo.

La creació de la nostra aplicació per a la Ruta Modernista de Reus no va ser gens fàcil. Aquesta app consisteix en aconseguir totes les parts de la cara de Gaudí, representant, del Modernisme català. L’usuari ha de visitar tots els llocs que hi han predisposats a l’aplicació i, amb ajuda d’una informació prèvia, respondre una sèrie de preguntes per a finalment aconseguir tota la cara sencera.
Vam escollir que el nom de l’aplicació fos Reus Modernista perquè ens semblava un nom adient ja que resumeix perfectament el contingut de l’aplicació.
Vam escollir la Casa Navàs, la Casa Rull, la Casa Gasull i l’Institut Pere Mata perquè, a l’hora d’informar-nos sobre aquesta Ruta Modernista a l’oficina de Turisme, ens van comentar que aquests 4 llocs eren els més importants i visitats de la ruta. Vam dubtar d’incloure l’Institut Pere Mata ja que, no es troba en el centre de la ciutat però, finalment, vam incloure aquest edifici per la seva importància i, perquè quan el vam visitar (6/12/2016) ens va semblar un edifici molt interesant de visitar. També vam poder comprovar que encara que estigués lluny, molta gent el visita perquè és molt important en aquesta ruta, tal com vam pensar a l’inici.

1

Al formular totes les preguntes a partir d’una informació que vam recollir, les vam traduir a Castellà, Anglès i Francès (a part de Català). Vam crear tota la part de disseny (la finestra principal de l’app, la pantalla de menú, les pantalles d’informació de cada casa on totes les fotos eren originals nostres i les pantalles de preguntes) i la fusió de tota la informació en les finestres del disseny. La geolocalització va ser una part molt important a l’hora d’utilitzar Google Maps per saber on estava l’usuari i, finalment, vam unir tot això i vam crear la programació. Aquesta última va consistir en crear un “rang” de proximitat, que l’usuari pogués canviar de finestra quan la funció ho determinés, en el canvi i l’evolució de la cara de Gaudí en tot el joc i en afegir unes imatges per poder anar al Facebook i Twitter de la app per major comunicació amb l’usuari. Finalment, vam pujar la nostra app a Google Play.

2

La realització d’aquest treball no va ser gens fàcil, la complicació de crear totes les finestres amb tots els idiomes, treballar amb un idioma amb el qual no hi teníem contacte, com és el Francès, i programar i sempre intentar buscar la manera més pràctica de fer-ho, va ser tot un repte. Els objectius plantejats a l’inici del treball estaven fets amb una gran perspectiva. Creiem que vam trobar una informació curiosa i entretinguda, per a que els turistes gaudeixin de la ruta. Els blocs de programació van quedar ben organitzats i estructurats; vam aprendre molts aspectes tècnics que ens poden servir per al futur i, en la nostra opinió, vam treballar en grup adequadament, ja que fer un treball d’aquestes característiques entre 4 persones, va ser difícil.
Crear l’aplicació sense cap error de programació va ser dificultós ja que el mínim detall, pot fer que res funcioni. El principal problema va ser amb la grandària del document ja que, per a poder obtenir l’arxiu directament d’App Inventor, només podia mesurar 5mb i el nostre projecte era molt més gran, a causa de tantes fotografies per a cada idioma. Vam trobar solució en un programa anomenat AppToMarket, on posteriorment d’agafar el projecte d’App Inventor sense fotografies, podies afegir-les durant el procés per a obtenir l’aplicació completa.
Per últim, l’objectiu plantejat d’arribar a un mínim de 3 persones que es descarreguin la nostra app ha sigut tot un èxit ja que més de 80 persones se l’han descarregada. En conclusió, ha estat un treball difícil amb errors contínuament, però estem contents amb el nostre treball final.