Lego Wedo

En aquest apartat hi trobareu idees i recursos per començar a experimentar amb la robòtica a partir del kit WeDo de Lego (disponible al CRP del Solsonès) i de l’ús del llenguatge de programació Scratch.

L’objectiu és animar-vos per introduir aquestes activitats en les quals els vostres alumnes a partir de la construcció, la manipulació i l’experimentació amb els robots desenvoluparan la curiositat, la creativitat i la capacitat de planificar, programar i reflexionar.

Al CRP disposem de 12 kits (cadascun aconsellable per treballar-hi fins a 4 alumnes), que és una caixa amb un conjunt de peces, incloent-hi motors i sensors, amb els quals es poden arribar a crear com a mínim els 12 robots diferents dels quals es faciliten les instruccions de muntatge.

Primeres passes amb Lego Wedo

Per a qui vulgui començar hem preparat una seqüència d’activitats en la qual a partir de la construcció d’un robot senzill  (un xutador d’una pilota) i l’ús d’un programa senzill fet amb el programa  Scratch (el qual se’ls demana que millorin)  els alumnes van descobrint el sentit  i l’ús de les diverses instruccions, de les seves variacions i  i dels elements essencials de la construcció (motor, sensors). La seqüència, en funció de les activitats escollides, pot durar de 2 a 6 hores/sessions.

Combinant l’experimentació, l’observació i la reflexió, les activitats segueixen una progressió de reptes de manera que els docents decidiran fins on volen arribar en funció del treball dels alumnes. La culminació seria la construcció de parelles de robots, un “xutador” i un “porter”.

El mateix tipus de plantejament es pot estendre als diversos robots.

1. Planificació  de la unitat didàctica  1  (inclou els requisits, les propostes de treball i els objectius didàctics)
  2. Instruccions de muntatge dels robots
  3. Programa base “xutador”.
  4. Programes de sensors
  5. Programa base “porter”.
  6. Programa Scratch en línia

Recursos Avançats

En aquest apartat us enllacem activitats més completes per a qui vulgui anar fent pel seu compte.

1. Guies de treball ampliades
  2. Programes fets amb Scratch