Expectatives Estònia

Què ens agradaria aprendre amb el nostre job shadowing i a les reunions amb el professorat

Algunes preguntes que ens interessen:

– Quin és el currículum oficial i quin grau d’autonomia tenen les escoles per desenvolupar-lo? Quins són els objectius de l’aprenentatge generals? I els objectius d’aprenentatge a l’escola?

– Els objectius d’aprenentatge són compartits amb els estudiants?

– Els professors activen els coneixements previs, recorden la classe anterior?

– Com es recullen les evidències de l’aprenentatge?

– Els estudiants coneixen els criteris d’avaluació?

– Com s’analitzen i interpreten les dades?

– Com es retroalimenta o es fa el retorn als estudiants?

– Com s’organitza l’aula per coavaluar?

– Com es decideix la qualificació final dels estudiants?

– Com s’organitza la comunicació amb les famílies? I entre els mateixos estudiants?

– Com el seu sistema educatiu incorpora la formació permanent?

– Té el seu sistema educatiu un sistema d’assessorament per al professorat?

– Com incorpora el seu sistema educatiu les TAC i les TIC?

– S’utilitzen les TIC i les TAC com a eina d’avaluació o són només una assignatura a avaluar (la competència digital dels professors i els estudiants)?

Podem compartir amb la seva escola la nostra experiència i coneixements sobre: ​​

– El nostre procés d’ensenyament-aprenentatge.

– Les nostres eines d’avaluació: Rúbriques, bases d’orientació, l’organització de l’espai, llibres i caixes com a eines de recollida de dades i planificació de l’alumne.

– Instruments d’autoavaluació i coavaluació que utilitzem a l’escola.

– Com tractem la diversitat dels alumnes: Dos professors a l’aula, organitzacions i horaris. Flexibilitat, treball en grups petits.

– Com es comparteixen els objectius de treball amb els alumnes en base als seus coneixements previs.

– Organització de la nostra formació permanent del professorat: l’avaluació com a eina d’aprenentatge.

– O altres temes que els interessin.

What we would like to learn in our job shadowing and teachers meetings

Some questions we are interested in:

– How the official curriculum is and what degree of autonomy do schools have to develop it? What are the aims of learning? And the aims of learning in the school?

– Are the learning objectives shared with the students?

– Do teachers activate previous knowledge, remember previous class?

– How are the evidences of learning collected?

– Do the students represent the assessment criteria?

– How are the data analysed and interpreted?

– How do feedback or return to students?

– How is the classroom organized to co-evaluate?

– How do you decide on the final qualification of students?

– How is communication with families organized? And between the students themselves and their relatives?

– How does your education system incorporate long-life learning?

– Does your education system have an advising system for teachers?

– How does your education system incorporate ICT?

– Are ICTs used as an assessment tool or are they just a subject to be assessed (the digital competence of teachers and students)?

We can share with your school our experience and knowledge about:

– Our teaching-learning process.

– Our assessment tools: Rubrics, bases language targeting, organization of the space, book and boxes as a tool for collecting data and planning the student.

– Instruments of self-evaluation and co-evaluation that we use at school.

– How we look with the diversity of students: Two teachers in the classroom, organizations and timetables. Flexible, work in small groups.

– How do the working objectives are shared with the students based on their previous knowledge.

– Organization of our training teachers work on assessment form learning.

– Or other issues you are interested in.

Versió en castellà

Aquesta publicació és responsabilitat exclusiva del seu autor. La Comissió no és responsable de l’ús que es pugui fer de la informació aquí difosa.