Expectatives São Sebastião (Açores – Portugal)

Expectatives: São Sebastião

L’observació a l’institut-escola de les Açores es centra en l’aprenentatge sobre el procés d’avaluació i sobre la internacionalització de l’alumnat i el professorat a través de projectes Erasmus+.

Avaluació del procés d’aprenentatge i dels resultats

Les preguntes que es volen respondre a partir del job shadowing són:

  • Com és el currículum “oficial” i quin grau d’autonomia tenen les escoles/ instituts?
  • Es comparteixen amb l’alumnat els objectius d’aprenentatge?
  • El professorat activa els coneixements previs?
  • Els coneixements que s’aprenen es recullen d’alguna manera i s’avalua si és una bona síntesi?
  • Els alumnes es representen els criteris d’avaluació?
  • Quines dades es recullen?
  • Com s’analitzen i s’interpreten les dades?
  • Com es fa el feedback o el retorn a l’alumnat?
  • Com es promeu i comprova que l’alumnat prengui bones decisions a partir del feedback que ha rebut?
  • Com s’organitza l’aula per coavaluar-se?
  • Com es decideix la qualificació final de l’alumnat?
  • Com s’articula la comunicació amb les famílies? I entre el propi alumnat i els seus familiars?


Internacionalització

Les preguntes que es volen respondre a partir del job shadowing són:

  • De quina manera s’organitzen els projectes?
  • Qui participa?
  • Quin és l’objectiu?
  • A quins cursos es realitza?
  • Estan vinculats a les matèries? 
  • Tenen hores exclusives a l’horari per treballar en aquests projectes?
  • Com s’organitza el professorat?
  • Com s’avaluen els projectes?


Altres

A part de les observacions concretes, també serà important fer una observació general sobre la gestió de l’aula, l’organització del centre i el sistema educatiu.


Aquesta publicació és responsabilitat exclusiva del seu autor. La Comissió no és responsable de l’ús que es pugui fer de la informació aquí difosa.