Expectatives: São Sebastião
L’observació a l’institut-escola de les Açores es centra en l’aprenentatge sobre el procés d’avaluació i sobre la internacionalització de l’alumnat i el professorat a través de projectes Erasmus+.
Avaluació del procés d’aprenentatge i dels resultats
Les preguntes que es volen respondre a partir del job shadowing són:
- Com és el currículum “oficial” i quin grau d’autonomia tenen les escoles/ instituts?
- Es comparteixen amb l’alumnat els objectius d’aprenentatge?
- El professorat activa els coneixements previs?
- Els coneixements que s’aprenen es recullen d’alguna manera i s’avalua si és una bona síntesi?
- Els alumnes es representen els criteris d’avaluació?
- Quines dades es recullen?
- Com s’analitzen i s’interpreten les dades?
- Com es fa el feedback o el retorn a l’alumnat?
- Com es promeu i comprova que l’alumnat prengui bones decisions a partir del feedback que ha rebut?
- Com s’organitza l’aula per coavaluar-se?
- Com es decideix la qualificació final de l’alumnat?
- Com s’articula la comunicació amb les famílies? I entre el propi alumnat i els seus familiars?
Internacionalització
Les preguntes que es volen respondre a partir del job shadowing són:
- De quina manera s’organitzen els projectes?
- Qui participa?
- Quin és l’objectiu?
- A quins cursos es realitza?
- Estan vinculats a les matèries?
- Tenen hores exclusives a l’horari per treballar en aquests projectes?
- Com s’organitza el professorat?
- Com s’avaluen els projectes?
Altres
A part de les observacions concretes, també serà important fer una observació general sobre la gestió de l’aula, l’organització del centre i el sistema educatiu.
Aquesta publicació és responsabilitat exclusiva del seu autor. La Comissió no és responsable de l’ús que es pugui fer de la informació aquí difosa.