Sessió Lideratge a les direccions de la Ribera d’Ebre

Carlos Blanch, formador d’equips directius, a la sessió del seminari de directors i directores de primària de la Ribera d’Ebre, realitzat el 17 de maig a l’escola Marcel·lí Domingo de Tivissa, com a director de l’escola La Mercè de Tortosa, exposa la idea de “Lideratge d’equip “.

L’escola La Mercè com a model de centre educatiu acollidor, obert a l’entorn , restauratiu, atractiu i transformador, cerca l’èxit educatiu de tot l’alumnat, considerant la diversitat al centre com a riquesa a nivell socioeducatiu.

En el seu  PEC es contempla :

• -la millora de la la convivència a partir de l’enfocament restauratiu i els principis de B. Hopkins
      • -partir de la confiança, un bon pla de comunicació i un gran pla d’acollida, confiant en les altes expectatives de tothom
      • -partint de l’esperit d’entrega i servei cap a la comunitat.

Els valors del PEC de l’escola LA MERCÈ, venen definits pel significat que donen al nom del centre i són els valors compartits :

L Lideratge: tu prens les decisions sobre la teva pròpia vida.

Valors: autogestió, presa de decisions i honestedat

A Acompanyament: tu a la Mercè mai et sentiràs sol/a.

Valors: empatia, cura i acollida

M Motivació: treballa per aconseguir els teus objectius.

Valors: curiositat, autoestima i optimisme

E Equitat: el més important ets tu, la justícia social és un dels nostres pilars.

Valors: inclusió, convivència i cohesió

R Resiliència: rendir-te no és una opció. Entenem l’adversitat com a oportunitat per sortir-ne més forts/es.

Valors: orgull, emoció i esforç

C Coratge: no oblidis que sempre tirem endavant amb actitud.

Valors: valentia, fe i esperança

È Equip: tu ets qui ets per allò que som tothom (ubuntu).

Valors: respecte, humilitat i vincle

Algunes idees inspiradores recollides de la sessió:

• -“Viatgem a bord de l’Endurance” , ens inspira per compartir objectiu de camí i afrontar dificultats, donant valor a l’esforç.
  • -Cada docent aporta des del seu viatge interior, liderar-se abans de liderar als demès, de dins cap a fora.
  • -“Voler créixer fent créixer” per teixir un conjunt de relacions que ens fa créixer. Treball en equip on tothom suma.
  • -Sentiment de comunitat per anar endavant, compartim motivació i construïm propòsit.
  • -No rendir-se és construir esperança. Treballant l’acompanyament i el sentiment de pertinença.

Tots, alumnat, professorat,…, tots som liders i estem per servir a l’equip i a la comunitat !!