Materials de coeducació adreçats a l’etapa d’educació secundària.
Actualització i revisió dels realitzats pels mateixos autors l’any l’any 2011 a Icaria Editorial sota el títol de “Chicos y chicas en relación“. Elaboració de continguts i suport metodològic: Grup Orfeu, masculinitats i coeducació (Juanjo Compairé, Paco Abril i Miquel Salcedo).
“L’actualització l’hem feta pensant en els nous contextos educatius actuals. També hem tingut en compte el canvi de format i de suport (de paper a virtual). Tanmateix, hem mantingut els objectius de la versió anterior: oferir al professorat, a l’alumnat i a les famílies uns materials que contemplin la coeducació (és a dir, l’educació, perquè el fet educatiu no el podem entendre sense la perspectiva integral de gènere) de manera inclusiva. Dit altrament, amb una mirada que contempli també les masculinitats, especialment en aquesta etapa tan important de la vida com és l’adolescència.”
Enllaç al document…clicant aquí.
Estructura del document: una primera part dedicada a les bases teòriques del projecte, organització del document i bibliografia. Una segona part amb les propostes organitzades en 13 mòduls. Cada mòdul està pensat per treballar-lo a l’aula en un temps de 2 hores. Poden ser incorporats a les sessions de tutoria. Cada mòdul consta de:
- Orientacions per al professorat
- Activitats de presa de consciència,
- Activitats de recerca d’alternatives i activitats de transformació.
Mòduls:
- Mitjans de comunicació i xarxes socials
- Audiovisuals i cançons
- El significat de ser home
- La imatge corporal
- Tres generacions
- Feines masculines, feines femenines?
- Corresponsabilitat i cures
- Sexualitat i relacions afectives
- Diversitat i orientació sexual
- Gestió de les emocions
- Assertivitat, agressivitat i violència
- Poder, privilegis i estils de lideratge
- El vaixell de les relacions. Relacions igualitàries o tòxiques?

