Ins Flix al FEM I COMPARTIM setembre 2023

Magda Castellví exposa l’activitat pedagògica Auques, còmics i jocs, realitzada amb l’alumnat de segon d’ESO a l’Institut de Flix dins el FEM I COMPARTIM virtual del PFZ de la Ribera d’Ebre.

Diversitat de metodologies actives , amb docència compartida fomentant la inclusió, estratègies comunicatives, lingüístiques, artístiques, literàries i creatives amb l’aprenentatge cooperatiu de tot l’alumnat com a protagonista.

A partir del treball de Joan Amades i auques de jocs antigues explorar al poble, en comunitat i amb les famílies aquests jocs , per elaborar una nova auca de joc.

A partir d’un autor a l’aula, Biel Pubill, l’alumnat s’aproxima a l’experiència, per finalitzar amb el seu joc d’auca portat a la pràctica a educació física.

Conèixer tot un patrimoni que Biel, com a referent en el tema ens exposa i que recull  a la seva web BEN JUGAT! JOCS TRADICIONALS i que des de l’associació cultural Lo LLaüt d’Ascó han recollit en el llibre L’auca de jocs d’Ascó.

Des del CRP us animem a conèixer des de la mà dels autors, totes aquestes propostes didàctiques.

Podeu seguir el recull d’experiències també des de la web de l’Institut de Flix.